«مهدی الیاسی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: به منظور بهره‌برداری یا آغاز عملیاتی اجرایی این طرح‌ها، بیش از ۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه یا تخصیص یافته که در مجموع زمینه ساز اشتغال برای یک هزار و ۷۷۵ نفر است.

سرپرست فرمانداری ساوه ادامه داد: از جمله پروژه‌های شاخص دهه فجر امسال می‌توان به بهره‌برداری از شرکت های متعدد صنعتی، احداث فضاهای آموزشی، ورزشی، تفریحی، درمانی و ساخت مسکن برای نیازمندان، اجرای خط انتقال برق برای نقاط مختلف شهرستان، گازرسانی، آبرسانی و توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و همچنین شروع به کار چند طرح کشاورزی، آبخیزداری و توسعه معابر روستایی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: در تعریف این طرح‌ها، شاخص‌هایی مانند جذب سرمایه گذار، محرومیت زدایی، گسترش برخورداری‌های عمومی و عدالت اجتماعی برای رفاه حال مردم در شهر و روستا مدنظر بوده است.

الیاسی ادامه داد: ستاد گرامیداشت ایام الله دهه فجر شهرستان ساوه نسبت به برنامه ریزی بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، ورزشی با محوریت شعارها و عناوین هریک از روزهای این دهه اقدام کرده است.

وی ادامه داد: گلبانگ انقلاب، دیدار با خانواده معظم شهدا، مسابقات فرهنگی ورزشی، نشست‌های بصیرتی با دعوت از سخنرانان برجسته کشوری، جشن‌های ویژه انقلاب و گلباران مزار مطهر شهدا، سرکشی از محلات و رفع مشکلات شهروندان با تشکیل میز خدمت از جمله مهمترین برنامه‌های دهه فجر در سطح شهرستان ساوه است.

شهرستان ساوه با داشتن افزون بر ۶۰۰ کارخانه صنعتی و تولیدی و اشتغال حدود ۴۵ هزار نفر از قطب های صنعتی کشور به شمار می‌رود.