همزمان با لحظه ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۱۲ بهمن ۱۳۵۷ به ایران، زنگ انقلاب در مدارس شهرستان ساوه به صدا درآمد.

به گزارش ایسنا، با نواختن نمادین زنگ انقلاب در دبیرستان دخترانه جهانمیرزایی ساوه با حضور معاون استاندار و فرماندار ویژه ساوه و جمعی از مسئولان، جشن‌های سالروز پیروزی انقلاب در این شهرستان آغاز شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ساوه در این آئین گفت: انقلاب اسلامی نشان داد که دشمنان اسلام مانند طبل توخالی هستند و فقط سروصدا دارند اما هیچ توانی برای مقابله با مکتب اسلام ناب محمدی (ص) ندارند.

حجت‌الاسلام مهدی محمدی افزود: براساس آیات قرآن کریم هر مقابله‌ای از سوی جبهه کفر در برابر جبهه حق محکوم به شکست است و توطئه‌ها یکی پس از دیگری با ناکامی و شکست مواجه می‌شود.

وی افزود: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای بازخوانی وقایع و تاریخ انقلاب و تبیین آن برای نسل جدید است تا دانش آموزان و آینده سازان با ایثارگری و جانفشانی ملت در پیروزی نهضت آشنا شوند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: انقلاب اسلامی به برکت خون مطهر شهدا به یک الگوی بی بدیل تبدیل شده است.

اصغر قراخانلو افزود: انقلاب اسلامی حاصل رهبری امام راحل، حمایت مردم و جانفشانی شهداست و صیانت از دستاوردهای آن تکلیف الهی است.

وی بیان کرد: امروز پس از گذشت ۴۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود دشمنی معاندان و بدخواهان، علاوه بر بزرگداشت پرشور سالروز پیروزی انقلاب تمامی توطئه های دشمنان علیه این انقلاب خنثی شده است.

به گزارش پیام ساوه آنلاین، همزمان با فرا رسیدن دهه فجر نمایشگاه کتاب فجر انقلاب در فرهنگسرای اداره ارشاد ساوه با حضور  فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات و اصحاب فرهنگ و هنر افتتاح شد.

در این آئین معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه گفت: پرداختن به موضوع دستاوردهای انقلاب اسلامی و پیشرفت های جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف بیش از پیش می بایست مورد توجه قرار گیرد زیرا یکی از اهداف راهبردی دشمنان در جنگ نرم علیه انقلاب و جمهوری اسلامی ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه به ویژه نسل جوان است.

مهدی الیاسی، افزود: وظیفه همه مسئولین و دلسوزان نظام است که دستاوردهای انقلاب را تبیین کنند و به دشمن اجازه توطئه افکنی ندهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه نیز گفت: انقلاب اسلامی ایران سرآغاز بروز تحولات جدی و مهم نه تنها در داخل کشور بلکه در منطقه و جهان شد و بسیاری از معادلات سیاستمداران جهان را برهم زد و خواب ابرقدرتها را آشفته ساخت.

حسین محمودی‌فر، افزود: تلاش برای از هم پاشی نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران از سوی دشمنان متعدد به سرعت آغاز شد هرچند که همه این تلاش‌ها ناکام ماند و ملت بزرگ و سلحشور ایران اسلامی با سلاح ایمان، وحدت و همدلی تحت رهبری مدبرانه رهبرکبیر انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری توانست موانع و مشکلات را از پیش رو بردارد و سرافراز و استوار به پیش رود.

وی با بیان اینکه هرچه از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، دستاوردهای آن و تأثیرات عمیق تری از انقلاب را درک می‌کنیم، افزود: با استفاده از رهنمودهای مقام معظم رهبری بایستی از طریق جهاد تبیین پیشرفت‌های همه جانبه نظام را برای نسل نوجوان و جوان تبیین کرده و توطئه‌ها و وسوسه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

رئیس ارشاد ساوه گفت: در این نمایشگاه ۲۰ هزار جلد کتاب و همچنین آثار خوشنویسی از فرمایشات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری و روزشمار انقلاب برای بازدید علاقمندان به مدت ۲۰ روز از ساعت ۸ الی۲۰  برپا شده است.