سیدمحمد حسینی عصر یکشنبه در مراسم بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد جامع شهدای روستای مصرقان از توابع شهرستان زرندیه با بیان اینکه همه ساله رهبر معظم انقلاب ویژگی های شخصیتی امام راحل را تبیین می‌کنند و این ویژگی های تاثیرگذار چراغ راه ما در پاسداشت انقلاب و ارزش های آن است اظهار کرد: رفتار، گفتار، خط فکری و مکتب امام راحل امروز پیش روی برای حرکت در مسیر و صراط مستقیم است.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب امروز به عنوان خلف صالح امام پرچمدار خط فکری بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران هستند و پیروی و تبعیت از ایشان لازمه موفقیت‌ در کارها است.
حسینی گفت: پیروزی در هشت سال دفاع مقدس نتیجه تبعیت از مکتب امام خمینی(ره) و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود که بدون شک قطعا با معادلات عادی پیروزی در جنگ هشت ساله محقق نمی شد.
وی اضافه کرد: باید ارزش های آن دوران سراسر افتخار توسط پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت به خوبی به نسل جوان تبیین شود.
معاون پارلمانی رییس‌جمهور افزود: با وجود همه دشمنی ها و به راه انداختن جنگ شناختی، ترکیبی، اقتصادی و رسانه‌ای از سوی دشمن اما تدبیر حکیمانه و هوشمندانه رهبری معظم انقلاب که شاگرد امام راحل است این توطئه‌ها نقش بر آب می شود.
وی خواستار مرور دیدگاه‌های امام راحل در سیاست داخلی و خارجی و در علم، تربیت، پیشرفت کشور و خدمت به مردم شد و گفت: در دیدگاه امام سوءاستفاده و تلاش برای حفظ منافع شخصی، ویژه خواری و رانت پذیرفتنی نیست و به تاسی از مکتب امام و رهبری روحیه فساد ستیزی در دولت سیزدهم حکمفرماست و ویژگی ساده زیستی دولت موجب دلگرمی مردم و تقویت اعتماد عمومی در کشور شده است.
حسینی با بیان اینکه روحیه جهادی و مدیریت انقلابی مهمترین ویژگی دولت است و با این روحیه می توان مشکلات کشور را برطرف کرد اظهار کرد: تلاش رییس جمهور با درایت و تدبیر و مشورت پذیری با نخبگان و فعالان سیاسی و اقتصادی موجب شده که بسیاری از موانع از پیش روی کشور برداشته شود.
معاون رییس جمهور به تعاملات اخیر ایران با کشورهای همسایه در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: در گذشته حتی با وجود مشترکات فرهنگی و تاریخی با بسیاری از کشورهای همسایه نظیر کشور تاجیکستان اما تعاملی وجود نداشت اما هم اکنون روابط ایران با این کشورها تقویت شده که آثار و تبعات اقتصادی و سیاسی خوبی برای ایران خواهد داشت.
وی به ظرفیت بالای صنعتی و کشاورزی استان مرکزی به ویژه شهرستان زرندیه اشاره کرد و گفت: باید موانع رشد تولید برداشته شود و اجازه نداد که در مسیر تولید سنگ اندازی شود تا در کنار اشتغالزایی و درآمدزایی فضای صادرات و ارزآوری برای کشور هموار شود.
حسینی بیان کرد: بسیاری از کشورهای دنیا آمادگی خرید کالا و محصولات ایران در حوزه صنعتی و کشاورزی و حتی دانش بنیان را دارند و باید از این فضایی که دولت در حوزه سیاست خارجی در قالب یک فرصت ایجاد کرده به نحو مطلوب استفاده کرد.

معاون پارلمانی رییس جمهور: مرور دیدگاه‌های امام راحل در تمام ابعاد ضروری است

دولت با حضور میدانی در میان مردم به فکر گره گشایی از کارها است
نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با بیان اینکه پیشرفت و توسعه کشور منوط به تبعیت از فرامین امام و رهبری است، گفت: مسوولان اگر می‌خواهند رشد و توسعه و پیشرفت در کشور انجام شود باید همواره گوش به فرمان ولایت باشند و با روحیه جهادی و انقلابی به مردم خدمت کنند.
حجت‌الاسلام محمد سبزی افزود: بخش خرقان شهدای بزرگی را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و مردم انقلابی و ولایتمدار این خطه از دیار اسلامی علاوه بر نقش آفرینی در دوران دفاع مقدس و حضوری معنادار در تمامی صحنه های انقلاب در حوزه تولید انواع محصولات کشاورزی سهمی بالایی در تامین نیاز مردم به محصولات زراعی و باغی دارند.
وی گفت: امروز دولت ساده زیست و انقلابی با حضور میدانی خود در میان مردم تنها به فکر گره گشایی از کار مردم است و همه باید با همدلی و اتحاد ملی دولت را در تحقق اهداف خود که همانا خدمت بی منت به مردم است یاری کنند.