«ابوالحسن شریفی» شامگاه یکشنبه در جلسه پرسش و پاسخ مردمی در مسجد امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بعد از پیروزی مردم در ۲۲ بهمن مقابل طاغوت و تسخیر رژیم جاسوسی، حادثه هفت تیر که منجر به شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش شد با عنوان انقلاب سوم شناخته می شود.

وی اضافه کرد: این واقعه چهره نفاق و اسلام لیبرالی و آمریکایی‌ را نمایان کرد و این نوع اسلام اسلامی است که چهره جریان تکفیری و داعش را متجلی کرد و دیانت را از سیاست جدا می‌داند اما اسلام ناب محمدی سیاست را عین دیانت و دیانت را عین سیاست می‌داند.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، سند تحول و تعالی دستگاه قضایی به اجرا درآمده و بدنبال اقداماتی برای خروج از فعالیت سنتی و روتین و انجام اقدامات تحول گرا و تحرک پذیر است.

شریفی به ماموریت های دستگاه قضایی در سند تحول و تعالی اشاره کرد و گفت: گسترش عدل، ارتقای کرامت مراجعین، مبارزه با فساد، توسعه ارتباط مسئولان قضایی با آحاد مختلف مردم از مهمترین مفاد این سند است و براین اساس دادستان شهرستان هر کجا و به هر طریقی نیاز به حضور دستگاه قضایی باشد بدون اینکه حتی شاکی خصوصی داشته باشد ورود کرده و از حقوق عامه دفاع خواهد کرد.

وی نبود و یا ضعف گفت‌وگوی دوستانه، پایین بودن آستانه تحمل افراد و تاب آوری طرفین از جمله دلایل تشکیل بروز برخی جرایم در شهرستان است و بهره گیری از فرهنگ غنی دینی و آموزه های اسلامی موجب کاهش اختلاف و حاکمیت فرهنگ گذشت خواهد شد.

فقدان اطلاعات حقوقی و عدم رعایت حقوق عامه مهمترین دلایل تشکیل پرونده در ساوه است

رییس دادگستری ساوه افزود: عدم رعایت حق الناس، تصرف عدوانی و غصب اموال دولتی را از دیگر دلایل تولید پرونده قضایی است و رعایت نکردن حق الناس موجب تولید حدود ۷۰ درصد پرونده در دستگاه قضایی شده است.

وی همچنین فقدان اطلاعات حقوقی را از دیگر دلایل تولید پرونده در دستگاه قضایی بیان کرد و گفت: عدم تعیین تکلیف ماترک ورثه که حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد پرونده‌های قضایی را تشکیل می‌دهد، از دلایل تشکیل پرونده است که لازم است والدین قبل از فوت خود با تنظیم وصیت نامه و براساس قانون اموال و دارایی خود را تعیین تکلیف کنند.

شریفی به ضعف خانواده ها در مقابل ویروس های اخلاقی و اجتماعی و بروز ناهنجاری‌ها و آسیب ها مخصوصا تربیت صحیح فرزندان اشاره کرد که از دلایل تولید پرونده است و گفت: دشمن نوک پیکان حمله خود را به سمت خانواده ها نشانه گرفته است که باید با تقویت بنیه دینی و مسجد محور کردن فعالیت های فرهنگی دشمن را در عملی کردن توطئه‌های خود ناکام گذاشت.

وی در خصوص کاهش پرونده های با موضوع سرقت در ساوه گفت: کاهش آمار پرونده های وقوع سرقت در ساوه در سال قضایی جاری به نسبت مدت مشابه سال قبل نتیجه اعمال اقدامات پیشگیرانه است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

دادستان عمومی و انقلاب ساوه نیز گفت: دفتر دادستانی همه روزه پذیرای مراجعین بوده و درب اتاق دادستان به روی مردم برای طرح مشکلات و خواسته های آنان باز است.

« محمودرضا سازنده» با اشاره به اقداماتی که منجر به کاهش آمار سرقت و مواد مخدر در جامعه شده است از مردم خواست تا در صورت مشاهده هرگونه رفتاری که آسایش و امنیت جامعه را خدشه دار می‌کند مراتب را به دادسرای شهرستان گزارش دهند.