از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه، اصغر مظفری روز شنبه اظهار کرد: این جشنواره با عنوان صبا با هدف تقویت جایگاه فیلم کوتاه، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، رشد و تقویت دانش و مهارت های سینمایی و جذب مخاطبان فیلم کوتاه در این شهرستان برگزار می شود.
وی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان استان مرکزی در برگزار این جشنواره با هم همکاری دارند و هنرمندان استان های مرکزی، البرز، همدان، قم، قزوین و کرمانشاه می توانند در ۲ بخش‌های اصلی با موضوع آزاد و بخش ویژه با محوریت زیست عفیفانه در این جشنواره شرکت کنند.
مظفری یادآور شد: تمام فیلم های داستانی تولید شده در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ قابلیت شرکت در این جشنواره را دارند و آثار ارسالی با تمام کدک های رایج فرمت های HD و DV و به صورتData روی DVD و BD قابل پذیرش است و جهت جلوگیری از افت کیفی آثار، از رایت کردن با فرمت Dat و VOB پرهیز شود.
وی یادآور شد: ۲۵ دی آخرین مهلت ارسال آثار و پنجم بهمن ماه نتایج آثار راه یافته به بخش مسابقه اعلام ک ۱۵ بهمن ماه نیز مراسم اختتامیه همراه با اکران عمومی آثار برگزار می شود.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه افزود: علاقه مندان می توانند آثار خود را به ادرس ساوه. خیابان شریعتی، میدان مادر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن سینمای جوانان به کدپستی ۹۸۵۷۹-۳۹۱۸۶ ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های تلفن تماس: ۴۲۲۲۳۲۴۰ و ۴۲۲۲۳۲۲۰ با پیش شماره ۰۸۶ تماس بگیرند.