همزمان با ایام دهه مبارک فجر استاندار مرکزی به همراه نماینده مردم ساوه و زرندیه و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی سه طرح صنعتی و تولیدی را در شهر صنعتی کاوه ساوه افتتاح کرد.

به گزارش پیام ساوه آنلاین امروز سه شنبه ۱۸ بهمن ماه؛ طرح توسعه واحد تولیدی سرام نگار با افتتاح خط تولید سرامیک کف و ایجاد اشتغال برای ۷۰ نفر و صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان نخستین واحد تولیدی بود که به بهره برداری رسید.

واحد تولیدی حدید ثمین پارس دومین طرح صنعتی و تولیدی بود که با حضور استاندار مرکزی افتتاح شد. این واحد تولید کننده ابزار یراق کابینت برای ۸۰ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده و با صرف اعتبار ۱.۵ میلیون یورویی و ۸۰۰ میلیارد ریالی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه به بهره برداری رسید.

واحد تولیدی نیکسان سلامت بهبود، تولیدکننده انواع شیرخشک با صرف اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان برای احداث و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش و با ایجاد اشتغال برای ۱۰۰ نفر در فاز اول، سومین پروژه ای بود که به بهره برداری رسید.

استاندار مرکزی در این آیین، از دهه فجر به عنوان مهمترین ورق تاریخ انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی خط بطلانی بر حکومت مستبد و دیکتاتور پهلوی وابسته به بیگانگان کشید و ملت ایران را از یوغ استبداد نجات داد.

فرزاد مخلص الائمه افزود: به برکت نظام اسلامی عدالت اسلامی در جامعه حاکم شد و در سایه شعارهای انقلاب به دستاوردهای زیادی دست یافتیم.

وی با اشاره به سرمایه گذاری در حوزه صنعت که موجب کارآفرینی و اشتغال شده است، اظهار کرد: علاوه بر ایجاد شرکت های تولیدی، طرح های توسعه ای برای صنایع هدف‌گذاری شده است که اقدامی قابل تقدیر در مسیر توسعه اشتغال است.

استاندار مرکزی اظهار کرد: تولید یکی از سنگرهای اقتصاد مقاومتی است و صنعتگران در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی دشمن قرار دارند. ممانعت از خام فروشی و ایجاد ارزآوری از اولویت ها در حوزه تولید است که منجر به بهره گیری از تمامی ظرفیت ها خواهد شد.

وی در خصوص افتتاح شرکت تولید شیرخشک در شهر صنعتی کاوه نیز گفت: تولید این محصول استراتژیک یکی از نیازهای نوزادان را برطرف و کشور را از واردات بی نیاز خواهد کرد.

او بیان کرد: تولید بسیاری از کالاها نظیر شیرخشک نتیجه تحریم ها و تبدیل تهدید به فرصت است و با قرار گرفتن این واحدهای تولیدی در زمره شرکت های دانش بنیان، بستر توسعه آنها فراهم و جهش در رتبه دانش بنیانی استان ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: دستاوردهای نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست و امروز پس از ۴۴ سال از پیروزی انقلاب، شاهد موفقیت های متعددی در حوزه های گوناگون هستیم.

حجت الاسلام محمد سبزی افزود: نیروی انسانی کارآمد و متخصص و ظرفیت های گوناگون موجب شده که با  تمام قدرت و توان در خط مقدم جبهه اقتصادی و در مقابله با جنگ اقتصادی دشمنان تلاش کنیم و از کشور مصرف کننده به کشور صادرکننده تبدیل شویم.