«اصغر قراخانلو» روز دوشنبه در بازدید فرماندار ساوه از مدارس این شهرستان اظهار کرد: آمادگی آموزش و پرورش برای آغاز سالی پر شور و نشاط در مدارس ساوه وجود داشته و تلاش دانش آموزان در سال تحصیلی جاری کمترین مشکلات را داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات کمبود نیروی انسانی و فضای آموزشی در این شهرستان گفت: انتظار است این مشکلات با تدبیر مسوولان استانی و وزارتی هر چه زودتر مرتفع شود.

قراخانلو در خصوص اجرا پروژه مهر در مدارس نیز گفت: این طرح در تیرماه به مدارس ابلاغ شده و تا کنون بیش از ۸۰ درصد مدارس این پروژه را به سرانجام رسانده‌اند.

« مهدی الیاسی» فرماندار ساوه هم معلمان اصلی ترین ارکان انسان سازی جامعه بوده و در بعد معنوی فرزندان و خانواده های معلمان نسل اندر نسل عاقبت بخیر می شوند و همه آن از معلمی خالصانه و صادقانه است.

وی افزود: اگر بخواهیم کشوری پیشرفته و با اقتصاد خوب داشته باشیم باید نیروی انسانی خوب تربیت که این وظیفه معلمان است.

فرماندار ساوه با اشاره به وضعیت معیشتی معلمان گفت: معلم وقتی سر کلاس می رود نباید هیچ دغدغه ای غیر از آموزش دانش آموزان داشته باشد.

هم‌اکنون در شهرستان ساوه ۵۸ هزار دانش‌آموز در مدارس دولتی و غیردولتی در ۲۹۳ مدرسه و ۲هزار و ۱۴۸ کلاس مشغول به تحصیل هستند که ۱۴۶ باب با یک‌هزار و ۶۳۷ کلاس از این تعداد مدارس دولتی است که ۴۴ هزار و ۵۴۹ نفر از دانش‌آموزان را در خود جای داده است.