حجت الاسلام «محمدسبزی» در گفت و گوبا خبرنگار ایرنا با اشاره به معرفی عباس علی آبادی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به مجلس شورای اسلامی از سوی رییس جمهور اظهار کرد: با توجه به بررسی ها تحقیق هایی که در خصوص آقای علی آبادی انجام داده ام معتقدم ایشان، انسانی جهادی و پر تلاش هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه هم اکنون ریاست شرکت مپنا (مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران) را دارد که یکی از موفق ترین شرکت ها در حوزه نیروگاهی بوده و اقدامات آن در داخل و خارج از کشور یکی از افتخارات ایران اسلامی است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بسیاری از این موفقیت ها که در نتیجه مدیریت وزیر پیشنهادی صمت بدست آمده نشان می دهد که ایشان آدم توانمندی هستند و اطمینان دارم با توجه تجاربی که دارند می توانند وزارتخانه وسیع صنعت، معدن و تجارت را ساماندهی و خواسته صنعت گران، معدن کاران و تولید کنندگان را برآورده کند.

 

وزیر آینده صمت اگر بتواند قیمت تمام شده پتروشیمی و فولاد به عنوان بیشترین کاربرد در صنایع کشور را کنترل و دست دلالان را از آن قطع کند بدون شک آدم موفقی خواهد بود

 

وی با اشاره به قرار گیری در سال مهار توم، رشد تولید اظهار کرد: معتقدم علی آبادی پس از دریافت رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی بخشی از تلاش خود را در مسیر کنترل تورم در زمینه فولاد و پتروشیمی معطوف کند.

حجت الاسلام سبزی اضافه کرد: معتقدم در بسیاری از موارد فولاد و پتروشیمی خودشان باعث تورم می شوند به گونه ای که با وجود حضور این شرکت ها در داخل بورس، عرضه ای به مقدار لازم در آن ندارند و این مساله بر روند افزایش قیمت تمام شده ۱۰۰ ها کالای تولیدی در کشور تاثیر می گذارد.

وی افزود: باور دارم مهار این موارد اولین اقدام لازم وزارت صمت است و وزیر آینده اگر بتواند قیمت تمام شده پتروشیمی و فولاد به عنوان بیشترین کاربرد در صنایع کشور را کنترل و دست دلالان را از آن قطع کند بدون شک آدم موفقی خواهد بود.