«مرتضی رستمی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امیرحسین همتی در وزن ۶۰ کیلوگرم به اردوی تیم ملی بزرگسالان و امیرارسلان ایمانی در وزن ۵۴ کیلوگرم به اردوی تیم ملی نوجوانان این رشته ورزشی دعوت شده است.

وی اضافه کرد: همتی قهرمان رده سنی جوانان مسابقات جهانی ساندای ۲۰۲۲ اندونزی از اسفند سال گذشته در اردوی انتخابی تیم ملی بزرگسالان حضور داشت.

رستمی افزود: این ورزشکار هم اکنون به عنوان عضو تیم ملی به اردوی تمرینات راه یافته تا یکی از پنج ورزشکار این تیم شهریور سال جاری به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ موسوم به المپیک آسیاد در وزن ۶۰ کیلوگرم اعزام شود.

وی یادآور شد: همتی متولد ۱۳۸۵ بوده که تمرینات خود به صورت حرفه ای در رشته ورزشی ووشو را از پنج سال گذشته شروع کرده است.

رییس هیات ووشو ساوه گفت: ایمانی ورزشکار ۱۴ ساله ووشوی این شهرستان نیز پس از کسب مقام برنز مسابقات انتخابی تیم ملی به اردوی های تمرینی این تیم دعوت شده است.

وی اظهار کرد: این ورزشکار نیز مهر سال جاری پس از کسب آمادگی لازم همراه دیگر ورزشکاران به مسابقات آسیایی ماکائو اعزام می شود.

هم اکنون در این شهرستان حدود ۳۵۰ ورزشکار شامل ۲۵۰ ووشووکار آقا و ۱۰۰ ووشوکار خانم در این رشته ورزشی تمرین می کنند؛ شهرستان ساوه با ۳۷ هیات ورزشی حدود ۱۶ هزار ورزشکار دارای بیمه ورزشی است.