سردار سرتیپ پاسدار فرج الله مرادی عصر چهارشنبه در جشن مقاومت و پیروزی ویژه برنامه گرامیداشت ۳۴ شهید ساوه در عملیات بیت المقدس اظهار کرد: آزاد سازی خرمشهر موضوعی برای تصرف زمین نیست بلکه پایه ریزی مقاومت بر اساس آن اتفاق افتاد و پس از آن سندِ مقاومت به جای تسلیم و سازش مورد تاکید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تغییر سرنوشت جنگ و نگاه استکبار به انقلاب اسلامی از جمله پیامدهای این عملیات است افزود: گرامیداشت عملیات ها اقدامی پسندیده است و دفاع مقدس گنجینه ای متعلق به تمام نسل ها است که باید در همه زمان ها برای فرهنگ سازی دستاوردهای آن در جامعه تلاش کرد.

سردار مرادی اضافه کرد: رزمندگان و نسل های دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کردند و ما وظیفه داریم که در برابر توطئه های دشمن که با ابزارهای نوین و میدان عمل جدید در جنگ ترکیبی پا به عرصه گذاشته خرمشهرهای زمان حاضر و محل سیطره دشمنان را شناسایی و با آنها مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن تمام ابزارهای سیاسی، امنیتی و جنگ شناختی را به کار گرفته تا بتواند به اهداف شوم خودش برسد، افزود: هم اینک فضای مجازی، ایجاد شکاف بین مردم و نظام، دو قطبی سازی در جامعه و کاهش حساسیت نسبت به ارزش های اسلامی از جولانگاه های دشمن است که لازمه سلامت ماندن در این جبهه ها داشتن بصیرت و آگاهی است.

معاون طرح ریزی راهبردی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی یادآور شد: همه مولف هستیم در این فضای غبار آلود با دشمن شناسی و دشمن ستیزی و همچنین عمل جهادی در راستای رفع مشکلات و چالش های معیشتی مردم و ادامه راه شهدا ایفای نقش کنیم.

پایه ریزی جبهه مقاومت برگرفته از آزادی خرمشهر است

فتح خرمشهر یک عنایت الهی است

امام جمعه ساوه نیز در این آیین با اشاره به اینکه انسان باید در این دنیا طوری رفتار کند که فرشتگان او را بدرقه کنند نه اینکه آتش جهنم از انسان استقبال کند افزود: در این صورت انسان به مقامی می رسد که دست خدایی همراه او می شود و افتخاراتی همچون فتح خرمشهر با عنایت الهی رقم می خورد.

حجت الاسلام جعفر رحیمی یادآور شد: رزمندگان که توانستند با ایثار خود خرمشهر را آزاد کنند در اصل به خواست خداوند متعال در این عملیات حاضر بودند.

وی با اشاره به مزیت صنعتی و کشاورزی ساوه اظهار کرد: افزون بر ۶۰ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی جامعه کارگری ساوه را تشکیل می دهند و این خطه از دیار اسلامی علاوه بر ظرفیت های مناسب در حوزه صنعت و کشاورزی، مهد پرورش مشاهیر و مفاخر متعددی است.

امام جمعه ساوه گفت: رزمندگان شهرستان ساوه با تشکیل گردان حضرت ولیعصر(عج) در طول هشت سال دفاع مقدس خوش درخشیدند و حدود ۶۰۰ شهید والامقام تقدیم انقلاب اسلامی شد که ۳۴ شهید آن مربوط به عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر بوده است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم گفت: رزمندگان در این عملیات عقل و تدبیر را به کار گرفته و از آنچه در توان داشتند بهره بردند و با اتکای به خداوند به پیروزی رسیدند.

در این آیین تعدادی از خانواده های شهدای ساوه که فرزندان آنان در عملیات آزادسازی خرمشهر به شهادت رسیده بودند تجلیل شدند.

آزادسازی خرمشهر از رخدادهای مهمِ تاریخ جنگ ایران و عراق است که پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط ارتش بعث عراق به‌دست رزمندگان ایران اسلامی آزاد شد.

استان مرکزی در جنگ تحمیلی ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که نزدیک به ۶۰۰ نفر از آنان اهل شهرستان ساوه هستند.