«مهدی الیاسی» روز دوشنبه در جلسه هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تشکر از همراهی و مشارکت مردم شهرستان در برگزاری پیاده روی و حماسه اربعین حسینی اظهار کرد: هفته دفاع مقدس از تاثیر گذارترین مناسبت ها در شکل گیری و تداوم مسیر انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه همواره این مناسبت‌ها و برنامه های گرامیداشت آن مورد هجمه جریان های معاند قرار گرفته است افزود: انتظار می رود امسال از این فرصت در راستای تحقق جهاد تبیین و بازگویی ارزش های دفاع مقدس مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار ویژه ساوه یادآور شد: همچنین امسال برنامه های هفته دفاع مقدس با شعار «ما متحدیم» برگزار می شود و لازم است در این راستا تمام توان برگزار کنندگان آیین های گرامیداشت این هفته در مسیر تقویت یکپارچگی و همبستگی بین اقوام و مذاهب مختلف ایران برگزار شود.

جهاد تبیین در اولویت برنامه‌های هفته دفاع مقدس قرار بگیرد

جذب اقشار خاکستری در کانون برنامه ها باشد

امام جمعه ساوه هم در این جلسه با اشاره به اینکه اجتناب از برنامه های کلیشه ای مهمترین انتظار از برگزار کنندگان برنامه های هفته دفاع مقدس است افزود: انتظار می رود برگزاری آیین های گرامیداشت مناسبت های مختلف فرصتی برای جذب اقشار خاکستری باشد.

حجت الاسلام «جعفر رحیمی» یادآور شد: با توجه به اینکه خانواده ها یکی از کانون های مورد هجمه در جنگ نرم دشمنان قرار گرفته لازم است متولیان برگزاری جشن ها و مناسبت های گرامیداشت هفته دفاع مقدس این نهاد مقدس را اصلی ترین عنوان مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: انتظار می رود برنامه ها به ویژه در مساجد محلات به گونه ای برگزار شود که مخاطب آن تمام اعضای خانواده بوده و با جذابیت های ویژه آنان را برای حضور در این مناسبت ها تشویق کنند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه قرآن کریم به ترتیب در آیات ۱۲۲ سوره توبه و ۶۰ انفال امت اسلامی را به بسیج علمی و نظامی دعوت کرده است افزود: در دفاع مقدس به خوبی به این تاکید پاسخ داده شد چراکه با استفاده از جنگ تحمیلی توانستیم در کنار اتکا بر توان داخلی، انقلاب را به جهان صادر کنیم و تزویر را از چهره جهانخواران کنار بزنیم.

تدارک ۳۵۰ برنامه ویژه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ساوه

فرمانده سپاه ناحیه ساوه هم در این جلسه با بیان اینکه هفته دفاع مقدس و شکل گیری پیاده روی اربعین حسینی هر ۲ از یک شیوه بوده و هم اکنون این حماسه ها با هم اجین شده اند افزود: ستاد گرامیداشت شهرستان برای این هفته برنامه های خود را در ۳۵ عنوان با ۳۵۰ مورد تدارک دیده است.

سرهنگ پاسدار «علیرضا مهدی» اظهار کرد: با توجه تقارن ایام آخر ماه صفر و اوایل ماه ربع الاول برنامه های گرامیداشت این هفته در ساوه با رنگ و بویی متفاوت تر از سال گذشته تدارک دیده و جهاد تبیین نیز در اولویت آنها است.

هفته دفاع مقدس در تقویم جمهوری اسلامی ایران به هفته آغازین جنگ ایران و عراق گفته می‌شود و از ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ادامه دارد.

در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با برنامه‌ریزی قبلی و به منظور برانداختن نظام تازه تاسیس شده جمهوری اسلامی ایران، جنگ تحمیلی را علیه ایران شروع کرد؛ این جنگ به مدت هشت سال به طول انجامید.

مردم ایران در دوران جنگ تحمیلی بیش از ۲۱۸ هزار نفر شهید و مفقودالاثر، ۳۹۹ هزار و ۱۷۴ جانباز، ۴۴ هزار و ۸۳۶ نفر آزاده برای حفظ کیان میهن الاسلامی تقدیم انقلاب کردند.