«صالح کربلایی حسنی» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم اکنون در این شهرستان یک هزار و ۸۴۸ واحد مسکونی شامل ۹۸۰ واحدی در شهرک مهر، ۳۸۴ واحدی در شهرک علوی و ۴۸۴ واحدی بام ساوه در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است.

وی با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی هر سه طرح به ۷۰ درصد رسیده است افزود: به صورت میانگین هر کدام از واحدهای طرح اقدام ملی در این شهرستان ۸۵ متر مربع زیربنا داشته و طبق اعلام ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به عنوان پیمانکار طرح، یکی از طرح های پیشرو این ستاد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن است.

کربلایی حسنی گفت: براساس شیوه نامه طرح نهضت ملی مسکن دولت اراضی آن را تامین کرده و هزینه ساخت از طریق تسهیلات و اورده متقاضی تامین می شود که هم اکنون افزایش قیمت ها و عدم تامین مالی از سوی متقاضیان یکی چالش های پیش روی این طرح است.

وی یادآور شد: دولت به منظور حمایت از متقاضیان اقدام به افزایش سقف تسهیلات کرده است که انتظار می رود با ابلاغ آن به بانک عامل و آزاد سازی مبالغ بر اساس پیشرفت فیزیکی طرح ها تحرکی در ساخت واحدهای متقاضیان در این شهرستان رقم بخورد.

هم اکنون به همت دولت سیزدهم طرح های مختلفی در حوزه مسکن در استان مرکزی در دست اقدام است و طبق اعلام راه و شهرسازی این استان تا کنون حدود ۱۵۱ هزار نفر برای برخورداری از سهمیه ۷۷ هزار و ۱۲۷ واحدی این استان در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که از این تعداد ۹۱ هزار و ۴۲۹ نفر حائز شرایط شده‌اند.

در این طرح در استان برای ۳۴ هزار و ۸۲۹ واحد تامین زمین و ۲۷ هزار و ۸۴ واحد تعریف شده و یک‌هزار و ۱۰ واحد در مراحل پایانی و تحویل واحد قرار دارند.