حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای هیات دولت به مناسبت سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر انجام اقدامات مناسبت با نتایچ مثبت در کارهای زیربنایی، رشد شاخص‌های کلان اقتصادی و سیاست خارجی را از عملکرد خوب و قوی دولت اعلام کردند.

وی اضافه کرد: به گفته رهبر معظم انقلاب مسایل معیشتی مانند غبار مانعی برای دیدن کارهای اساسی دولت بوده که لازم است دولتمردان برای کاهش تورم، ثبات نرخ ارز رشد تولید اقدامات اساسی انجام دهند که رسیدن به این نقطه مطلوب نیازمند مشارکت همگانی است.

امام جمعه ساووه یادآور شد: هرچند تحقق این مطالبه ها که نشات گرفته از بطن جامعه، وظیفه قوه مجریه است اما حمایت از دولت از سوی همه آحاد جامعه از مردم عادی تا سرمایه گذاران، صاحبان فکر و اندیشه یک الزام همگانی است.

وی افزود: طبق تاکیدات رهبری دنبال کردن خط خنثی کردن تحریم ها در کنار انجام مذاکرات مهمترین انتظار از دولت است که باید در زمان فعلی برای کاهش تورم با اتکا به فعالیت های اقتصادی داخلی و خارجی، اقدامات زیربنایی توسعه تولید و صادراتی، پیگیری شود.

نماز جمعه شهرستان ساوه
 نماز جمعه شهرستان ساوه

ارتباط جامعه انسانی با خدا رابطه مستقیم با مشکلات دارد

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) گفت: طبق بیانی از امام حسن(ع) چاره و درمان خیلی از دردها مساله توبه و استغفار است و اگر جامعه انسانی با جان و دل به طرف خدا روی آوردند خیلی از مشکلات حل خواهد شد.

وی یادآور شد: هر مقدار جامعه ما از دستورات الهی و اخلاق و سبک زندگی اسلامی فاصله بگیرند به همان مقدار دچار بحران روحی و اجتماعی می شوند.

خطیب جمعه ساوه به برکات وجودی پیامبر اعظم(ص) اشاره کرده و اظهار داشت: به برکت پیامبر اکرم(ص) خیلی از بلاها از امت برطرف شد و رسول اکرم در اوج دلسوزی نسبت به امت طبیب دواری بودند.

رحیمی افزود: افسوس که جامعه بشری خود را از ولایت الهی محروم کردند و زیر سایه ولایت شیطان جنی وانسی رفتند و جاهلیت خود را کنار نگذاشتند ولو اینکه ما امروزه نیز در جاهلیت مدرن بسر می بریم.

امام جمعه ساوه یادآور شد: امروزه کار دنیا به جایی رسیده که قدرتهای زورگوی عالم ، جلوی چشم دنیا، معروف را منکر و منکر را معروف، ظلم و ظالم را تشویق، مظلوم را نکوهش می کنند و بر سر مظلوم می زنند و این بر سر مظلوم زدن را کاری خوب به شمار می آورند.

۱۷ شهریور گزارشگر جنایات ضد اسلامی طاغوت است

خطیب جمعه ساوه به سالروز واقعه ۱۷ شهریور و کشتار جمع بسیاری از مردم بی دفاع توسط رژیم ستم شاهی در میدان ژاله تهران در جمعه سیاه ۱۳۵۷ اشاره و تصریح کرد: طبق تاکید امام راحل ۱۷ شهریور از ایام الله و هدیه ای از عالم غیب است تا نسل های آینده ببینند جمهوری اسلامی با چه جان نثاری هایی به دست آمده و در حفظ آن بکوشند .

وی افزود: این روز بزرگ گزارشگر جنایات شاهنشاهی ضد انسانی و اسلامی است و نشانشگر مقاومت و شجاعت و ایستادگی ملت در مقابل ستم گران و جنایتکاران است که در خاطره ملت مبارز ایران زنده خواهد بود.

امام جمعه ساوه همچنین از میزبانی ملت ودولت عراق و ارایه خدمات به زائران اربعین و ازهمه موکب داران چه در داخل ایران و چه در خارج ایران تقدیر و تشکر کرد.