اربعین حسینی همان روزی که بنا بر برخی روایات اسرا دوباره به کربلا برای زیارت پیکرهایی بازگشتند که در عاشورای حسینی به مظلومانه ترین حالت به شهادت رسیدند.

شیعیان جهان به همین مناسبت همه ساله در یک گردهمایی عظیم و میلیونی از نجف اشرف تا کربلای معلی را پای پیاده طی کرده و به زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفای این امام همام می روند.

برخی از این عاشقان که توفیق حضور در این راهپیمایی را ندارد همه ساله در شهرهای مختلف با شرکت پیاده.روی جاماندگان اربعین حسینی به یکی از اماکن مقدس و متبرکه برای زیارت عازم می شوند.

در شهر ساوه هم این عاشقان حسینی امروز چهارشنبه همانند سنوات قبل مسیر پیاده‌روی خود برای شرکت در آیین جاماندگان اربعین را از مقابل حرم امام زاده سید علی اصغر(ع) تا حرم امام زاده سید اسحاق (ع) انتخاب کرده و از ۱۰ صبح امروز در این محل حاضر شدند.

عزاداران حسینی ساوجی با ندای یا حسین (ع) و مرثیه سرایی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هیات‌های مذهبی در این مسیر ۲ کیلومتری اشک حسرت و دلداری ریختند.

عزاداران ساوجی با در دست داشتن بیرق‌های سیاه و تشکیل عزاداری‌های مختلف در این مسیر به عزای حسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای وی پرداختند و برخی از حسینیان نیز با تشکیل موکب‌ها همانند مسیر پیاده روی اربعین به پذیرایی از جاماندگان مشغول بودند.

عزاداران ساوجی در نهایت با حضور در حرم مطهر امام زاده سید اسحاق (ع) و عزاداری و سینه زنی در این مکان مقدس با اقامه نماز ظهر به مراسم جاماندگان اربعین حسینی پایان دادند.