«اکبر حجازی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۷۳ مورد از تعداد مربوط به واحدهای صنعتی است که در شهرک‌های صنعتی چهارگانه این شهرستان واقع است که با حمایت‌های مختلف تسهیلاتی، حقوقی، جذب سرمایه گذاران جدید و رفع مشکلات مالیاتی و بانکی به چرخه تولید باز گشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۲ واحد معدنی راکد هم مجدد احیا و فعال شده است اضافه کرد: در مدت حدود ۲ سال از فعالیت دولت سیزدهم با حمایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی کار ویژه بازگردانی واحدهای راکد به عرصه تولید در دستور کار قرار گرفته و هم‌اکنون نیز تعداد دیگری از این واحدهای دارای مشکل در دست پیگیری است.

حجازی گفت: بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید نیازمند مشارکت بین دستگاهی است و مشکلات مالیاتی، گمرکی، حقوقی بین سرمایه گذاران و بانک ها و برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله چالش واحدهای تولیدی این شهرستان است.

وی همچنین عدم پرداخت وام بانکی را از دیگر مشکلات این واحدها اعلام کرد و گفت: امسال به علت ابلاغ دیر هنگام تسهیلات به بانک‌های استان تاکنون واحدهای متقاضی این شهرستان موفق به دریافت این اعتبارات نشده‌اند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ساوه یاداور شد: در سه ماهه سال جاری در این شهرستان جواز تاسیس ۹ واحد صنعتی و پروانه بهره‌بردای ۱۹ واحد صنعتی و تولیدی صادر شده است.

بیش از ۶۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف ساوه فعالیت می‌کنند؛ هم اکنون در این شهرستان یک شهر صنعتی (کاوه)، چهار شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی با بیش از ۴۱ هزار فرصت شغلی فعالیت دارد.