مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی عصر سه شنبه در حاشیه گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی در رواق امامزاده سید اسحاق (ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صرفه جویی در مصرف آب و برق در فصل گرما اراده جمعی و انسجام ملی را می خواهد و باید از تمامی ظرفیت‌ها برای آگاهی بخشی به جامعه در مصرف بهینه از انرژی بهره‌برداری کرد که در این راستا ائمه جمعه و جماعت باید از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه بهره بگیرند.
حجت‌الاسلام هادی میرزایی با تاکید بر هم افزایی بین ائمه جمعه به منظور جریان سازی در سطح استان در مصرف بهینه آب و برق گفت: مردم باید از وضعیت منابع آبی زیرزمینی و سدهای استان مطلع شوند و با آگاه سازی و جریان سازی است که مردم شرایط بحرانی موجود را درک کرده و درست مصرف کردن را به عنوان یک ضرورت در جامعه ترویج می‌دهند.
وی بیان کرد: اگر مردم برای مصرف بهینه آب و برق همکاری نکنند قطعا شرایط بحرانی تر و سخت خواهد شد و با تنش آبی که در فصل گرما بوجود خواهد آمد به سختی خواهند افتاد.
مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی به امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت برق و آب افزود: در این تفاهم‌نامه بر حضور ائمه جمعه در همایش‌های صرفه جویی در مصرف آب و برق به منظور تبیین شرایط موجود کشور تاکید شده است.
وی افزود: اطلاع رسانی ائمه جمعه استان مرکزی در خطبه‌های نماز جمعه با موضوع آب و برق از دیگر مفاد این تفاهم نامه است و فضایی در تریبون‌های نماز جمعه فراهم شود تا مدیران استانی و شهرستانی شرایط کشور را تشریح کنند.

صرفه جویی در مصرف آب تکلیف شرعی و ملی است
امام جمعه ساوه نیز در این باره گفت: صرفه جویی در مصرف آب تکلیف شرعی و ملی آحاد مختلف مردم است.
حجت‌الاسلام جعفر رحیمی با اشاره به هزینه بالایی که برای تولید آب و برق در کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: باید به مردم اطلاع رسانی شود آب و برقی که با قیمتی کمتر از قیمت تمام شده تولید در اختیار آنان قرار می گیرد سرمایه ملی است و باید در مصرف بهینه آن تلاش کرد.
امام جمعه ساوه با تاکید بر مشارکت ائمه جمعه و جماعات در ترویج مصرف بهینه آب و برق اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعات نقش مهمی در شناخت و اشاعه فرهنگ درست مصرف کردن در میان جامعه دارد.
مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی نیز گفت: گرچه بارش خوبی در فصل زمستان سال گذشته صورت گرفت اما میزان بارش‌ها در فصل بهار سال‌جاری مناسب نبود و ۲۰ درصد نسبت به سال آبی گذشته کمتر است.
عزت اله آمری افزود: کمبود بارندگی محدودیت‌هایی در حوزه منابع آبی ایجاد کرده است و اگر صرفه جویی در مصرف آب انجام نشود قطعا با چالش و مشکل در تامین آب مورد نیاز در فصل گرما مواجه خواهیم شد.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی نیز گفت: باتوجه به شروع فصل گرم سال و استفاده از وسایل سرمایشی انتظار می رود مردم صنعت برق را برای عبور از پیک تابستان یاری کنند.
محمود محمودی افزود: تنظیم درجه کولر گازی بر روی دمای رفاه یعنی ۲۵ درجه، تعویض پوشال، تعمیر و سرویس کولرهای آبی از جمله راهکارهای صرفه جویی در مصرف برق و عبور از شرایط دشوار پیک مصرف در فصل تابستان است.
وی با اشاره به اینکه بسته تشویقی وزارت نیرو برای صرفه جویی در مصرف برق برای همه مشترکان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: این پاداش به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و میزان پاداش بستگی به میزان صرفه جویی مشترکان دارد. مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کنند به ازای هرکیلووات در پله‌های پایین دو هزار تومان جایزه می‌گیرند.
محمودی ابراز امیدواری کرد: با تمهیدات و برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو و رعایت مدیریت مصرف توسط مردم، تابستان سالجاری هیچ گونه خاموشی و مشکل قطعی برق در استان انجام نشود.
بازدید از تاسیسات سد الغدیر و تصفیه خانه آب ساوه از دیگر برنامه های گردهمایی ائمه جمعه استان مرکزی با مدیران صنعت آب و برق استان در این شهرستان بود.