فرماندار ساوه با تاکید بر مردمی بودن فعالیت هیئات مذهبی گفت: هیئات مذهبی ابزارهای شبکه‌سازی مردمی بوده و پرچمداران جریان سازی اسلامی، جهاد تبیین و امیدآفرینی در جامعه هستند.

مهدی الیاسی چهارشنبه ۱۷ خردادماه ۱۴۰۲ در گردهمایی روسای شورای هیئات مذهبی استان مرکزی که به میزبانی ساوه و با حضور رئیس شورای هیئات مذهبی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مساجد و هیئات مذهبی هسته‌های مقاومت هستند و از این هسته‌های مقاومت مدافعین حرم و امنیت و حافظان ارزش‌های اسلامی تربیت و پرورش یافته‌اند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی نسل جوان به منظور پرورش آینده سازانی که مدافع نظام و ارزش های اسلامی باشند به عنوان یک ضرورت باید در مساجد و هیئات مذهبی دنبال شود و این موضوع نیاز جامعه امروزی ماست.

فرماندار ساوه با بیان اینکه هیئات مذهبی ساوه جزو فعال ترین و پویاترین تشکیلات مردمی هستند، افزود: نگاه مردم به هیئات مذهبی نگاه خاص و ویژه است و باید با تدوین و طراحی برنامه‌های جذاب و پویا بستر جذب جوانان و نوجوانان را به مساجد، هیئات مذهبی و محافل دینی فراهم کرد.

وی در ادامه به وجود ۲۳ نقطه حاشیه نشین در ساوه اشاره کرد و افزود: پدیده حاشیه نشینی آسیب‌های خاص خود را دارد و فعالیت هیئات مذهبی می تواند موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در نقاط حاشیه‌ای شود.

به گزارش ایسنا، رییس سازمان تبلیغات اسلامی ساوه نیز گفت: هیئات مذهبی در جریان سازی فضای جامعه نقش بسزایی دارند و هیئت مرکز اصلی جهاد تبیین است.

حجت الاسلام سیدحسین سامعی اظهار کرد: ماه محرم و به طور ویژه روز عاشورا بزرگترین اجتماع دینی و مذهبی است و باید از این ظرفیت برای تبلیغ دین و ترویج ارزش‌های اسلامی استفاده کرد.

رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان ساوه نیز گفت: تبادل تجربیات، هم اندیشی و بررسی مشکلات با ارائه پیشنهادات و نظرات از اهداف تشکیل این گردهمایی است.

احمد حاج‌امینی افزود: هم اکنون ۲۸۰ هیات که ۱۹۰ هیات آن به ثبت رسیده در ساوه فعالیت دارد که ۲۰ هیات آن ویژه بانوان و یک مورد نیز مختص دانش آموزان است. ۲۵ هیات به صورت مستمر در طول سال فعالیت دارند و مابقی آنها در مناسبت‌های خاص نظیر ماه محرم، ماه رمضان و … فعالیت می‌کنند.

وی به مزیت مهاجرپذیری ساوه اشاره کرد و گفت: رشد جمعیتی ساوه به دلیل مهاجرپذیری مثبت بوده و در برگیرنده انواع اقوام با گویش‌های مختلف است و هرکدام از این قومیت‌ها با برپایی هیأت‌های مذهبی ارادت خود را به آستان مقدس اهل بیت علیه السلام بیان می‌کنند.

حاج امینی در ادامه خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی مستمر ویژه مسئولین هیئات مذهبی، تشکیل جلساتی به منظور تبادل نظر و هم اندیشی بین شورای هیئات مذهبی در سطح استانی و ملی، هدفمند شدن و به موقع توزیع کردن اقلام مناسبتی شد.

در این جلسه روسای شورای هیئات مذهبی شهرهای استان مرکزی به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند. همچنین با اهدای لوح تقدیری از خدمات “علی نیکوئی” پیرغلام اباعبدالله الحسین (ع) در شورای هیئات مرکزی ساوه قدردانی شد.