همزمان با ایام دهه مبارک فجر و با حضور استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، آزمایشگاه کنترل غذا و داروی شهرستان ساوه افتتاح شد.

به گزارش پیام ساوه آنلاین به نقل از ایسنا، با افتتاح این آزمایشگاه غذا و دارو، بررسی پرونده‌های صنایع غذایی، دارویی و آرایشی بهداشتی تسریع خواهد شد.

همچنین با افتتاح این پروژه ضمن کاهش هزینه‌ها بسیاری از آزمایش‌ها که هم‌اکنون در استان‌های همجوار انجام می‌گیرد به صورت متمرکز در این آزمایشگاه انجام خواهد شد.

این آزمایشگاه با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد تومان با مشارکت خیرین و اعتبارات ملی به وسعت ۱۱۰۰ متر مربع احداث و تجهیز شده است.

بر اساس این گزارش، استاندار مرکزی که ۱۸ بهمن ماه به منظور افتتاح پروژه‌های دهه فجر ساوه به این شهرستان سفر کرده است، در بدو ورود با حضور در گلزار مطهر شهدای امامزاده سید علی اصغر(ع) با قرائت فاتحه و نثار گل با آرمان‌های مطهر شهدا تجدید پیمان کرد.

افتتاح رادیو شهری ساوه، افتتاح متمرکز پروژه‌های برق در روستای قردین، دیدار با خانواده شهدا، بر پایی میز خدمت با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در فرمانداری ساوه و افتتاح سه واحد صنعتی و تولیدی شامل شرکت‌های حدید ثمین، پارس سرام نگار و نیکسان سلامت بهبود(شیرخشک) از دیگر برنامه‌های سفر فرزاد مخلص‌الائمه استاندار مرکزی به ساوه است.

همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر سال جاری ۱۷۹ پروژه در  شهرستان ساوه افتتاح و کلنگ‌زنی خواهد شد. از این تعداد پروژه ۱۴۴ مورد به بهره برداری رسیده و عملیات اجرایی ۳۵ پروژه دیگر آغاز خواهد شد.

مجموع کل پروژه‌های عمرانی افتتاحی و کلنگ‌زنی ۱۶۱ پروژه به مبلغ ۳۵۳ میلیارد تومان است که ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۲۶۴ میلیارد تومان افتتاح و تعداد ۳۴ پروژه با برآورد هزینه‌ای معادل ۸۹ میلیارد تومان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی احداث آنها آغاز می‌شود. مجموع کل پروژه های اقتصادی ۱۸ پروژه است که ۱۷ پروژه با اعتبار ۴۲۵ میلیارد تومان افتتاح و یک پروژه بدون برآورد اعتبار، کلنگ زنی می شود.

استاندار مرکزی در ادامه ساوه را به مقصد زرندیه به منظور افتتاح پروژه‌های دهه فجر این شهرستان ترک خواهد کرد.