امیررضا یوسفیان  اظهار کرد: با حمایت شورای اسلامی شهر و کمیته انطباق، با خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی مجهز به نردبان هیدرولیکی ۵۶ متری امداد و نجات، دو دستگاه خودروهای آتش نشانی فوماتیک و یک دستگاه جرثقیل به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، اتفاقی کم نظیر در جهت افزایش ایمنی شهر ساوه رقم خورد.

وی با بیان اینکه این ماشین آلات از محل درآمد شهرداری خریداری شده است، گفت: این تجهیزات با بهره‌گیری از استانداردهای روز دنیا ساخته شده و به یمن فرا رسیدن دهه مبارک فجر به  ناوگان  خودرویی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این میزان خرید ماشین آلات در سازمان آتش نشانی ساوه بی سابقه بوده است، تصریح کرد: امروزه با گسترش و پیچیدگی شهرها، نوع مواجهه برای ایمنی آنها نیز اهمیت مضاعفی پیدا کرده و ما به عنوان فعالان عرصه خدمتگزاری باید تلاشمان را بالاتر ببریم و سطح ایمنی شهر را روز به روز افزایش دهیم.

یوسفیان ادامه داد: با توجه به حرکت روند ساخت‌وسازها در شهرهایی مانند ساوه به سمت بلند مرتبه سازی، توجه به مولفه‌ مهم تأمین ایمنی و امدادرسانی به سوانح در ساختمان‌های بلندمرتبه امری ضروری است.

وی اظهار کرد: ساوه به عنوان دومین شهر استان مرکزی و میزبان بزرگترین شهر صنعتی کشور طی این چند سال از داشتن بسیاری امکانات لازم آتش نشانی از جمله نردبان هیدرولیکی آتش نشانی محروم بود.

شهردار ساوه گفت:  چنانچه حادثه‌ای در ساختمان‌های بلند موجود در منطقه‌ای مانند شهرک علوی رخ دهد این تجهیزات است که حرف اول را در کنترل حادثه می‌زند و باید در نظر داشت چنانچه بخواهیم در وقوع حوادث خدمات بهتری بدهیم به تجهیزات بهتر و پیشرفته‌تری نیاز است.

وی گفت: شغل آتش‌نشانی شغلی پراسترس و پر دغدغه ای است که به صورت مستقیم با جان مردم در ارتباط است و علاوه بر اهمیت و سرعت عمل در زمان وقوع حوادث، لازم است به داشتن تجهیزات و امکانات مورد نیاز اهمیت بیشتری داده شود.

وی تصریح کرد: کمبود امکانات و تجهیزات آتش‌نشانی در کشور گاها موجب شده آتش‌نشانان برای امدادرسانی بعضا جان خود را از دست بدهند یا اینکه در مواردی خسارت مالی و جانی ناشی از بروز سوانح بیشتر از سایر کشورهای دنیا باشد. امیدواریم با ارتقای تجهیزات و ماشین‌آلات آتش‌نشانی و افزایش مطالبه گری در خصوص ایمنی، شاهد ایمن تر شدن شهر باشیم.

یوسفیان چهار دستگاه وانت مزدا برای واحد اجرائیات، شش دستگاه کامیون کمپرسی، یک دستگاه کامیونت قیر پاش، ۵۰ دستگاه اتوبوس و ۲۰ دستگاه خودروی ون مسافربری را از دیگر خودروهایی خریداری شده در دوره ششم فعالیت مدیریت شهری علیرغم مشکلات مالی شهرداری ساوه عنوان کرد.