امیررضا یوسفیان  اظهار کرد:  با توجه به توسعه عمودی شهر و افزایش ساختمان‌های بلندمرتبه در این شهر تجهیز ناوگان خدمات ایمنی و امداد و نجات و خرید نردبان آتش نشانی از اولویت‌های خدمات ایمنی این شهر است.

وی ادامه داد: بدون شک تجهیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نقش زیادی در حفظ جان و مال شهروندان خواهد داشت. این نردبان طی سال های گذشته خریداری نشده و امروز با افزایش چشمگیر قیمت آن روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه برای نجات جان افراد گرفتار در آتش سوزی ساختمان‌هایی که بیش از سه طبقه هستند، وجود نردبان آتش نشانی ضروری است، افزود: نیروهای آتش‌نشانی در مأموریت‌ها و حوادث مختلف با به مخاطره انداختن جان خود، برای نجات جان و مال شهروندان تلاش می‌کنند، بنابراین این افراد نیازمند حمایت مادی و معنوی هستند و باید امکانات و تجهیزات لازم در اختیار آتش‌نشانان قرار گیرد.

شهردار ساوه تصریح کرد: ایمنی ساختمان‌های بلندمرتبه برای مدیریت شهری بسیار مهم است و در حال حاضر آموزش‌های ایمنی به مدیران و ساکنان ساختمان‌ها و بازدید و کنترل دوره‌ای تجهیزات و کپسول‌های آتش‌نشانی و سیستم اطفای حریق در ساختمان‌های بلندمرتبه توسط کارشناسان سازمان آتش‌نشانی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساوه برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه، نیاز فوری به نردبان بلندمرتبه دارد، افزود: با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع، پیگیری‌های زیادی با حمایت شورای اسلامی شهر برای تهیه یک دستگاه نردبان بلندمرتبه آتش‌نشانی انجام داده‌ایم.

یوسفیان ابراز امیدواری کرد که تا قبل از اینکه اتفاق ناگواری در این شهر رخ دهد، این نردبان خریداری شود و در اختیار سازمان مربوطه قرار گیرد.

انتهای پیام