محمودرضا سازنده در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح جزئیات جلسه پیگیری و حل مشکلات مسکن کوی فراز ساوه که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی و مدیران شهری و دستگاه های خدمات رسان شهرستان در سالن جلسات دادسرا تشکیل شد، پرداخت و اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که در کوی فراز شهرستان ساوه وجود داشت، دادستان به عنوان مدعی‌العموم در دفاع از حقوق عامه به این موضوع ورود کرد و منجر به تشکیل جلسه‌ای با حضور متولیان امر شد.

وی با اشاره به گذشت ۱۰ سال از این مسئله گفت: افرادی در گذشته تکالیف قانونی خود را انجام ندادند و نتیجه آن بروز چالش و مشکل در شهرستان شده و دستگاه قضایی پیگیر حل این مشکل شده است.

دادستان ساوه با بیان اینکه برخی افراد حقیقی یا حقوقی در این موضوع ترک فعل کرده و با کم کاری خود نارضایتی مردم را رقم زده است، اظهار کرد: به دلیل اختلافاتی که وجود دارد موضوع به داوری ارجاع شده و  اداره کل اوقاف استان مرکزی داور بین بنیاد تعاون و پیمانکار است و پس از صدور رای داوری اقدام به اجرای حکم خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص انتقال و واگذاری اراضی، براساس مفاد قرارداد عمل نشده و منجر به ترک فعل برخی در عمل به تکالیف قانونی شده است، افزود: سازمان اوقاف و امور خیریه متولی رفع این مشکل بوده و برابر قانون و مردم، مسئول و پاسخگوست و پیمانکار پروژه نیز باید به تعهدات خود برابر مفاد قرارداد پایبند باشد.

او با تاکید بر اینکه هرگونه اختلاف براساس رای داوری برطرف می شود تا مردم به حقوق حقه خود برسند، تصریح کرد: سایر دستگاه های مسئول خدمات رسانی در این موضوع نیز مکلف به پیگیری امور مربوط به خود برابر قانون شدند تا انشعابات آب، برق و گاز واگذار شود.

معاون استاندار و فرماندار ساوه نیز گفت: اداره اوقاف و امور خیریه متولی پیگیری این مشکل است و دادستان شهرستان به عنوان مدعی العموم باید با هرگونه کوتاهی‌ انجام شده برخورد قانونی انجام دهد.

مهدی الیاسی افزود: متقاضیان احداث مسکن در کوی فراز را جمعی از فرهنگیان و کارگران و اقشار متوسط جامعه تشکیل می‌دهند که طاقت و تاب آنها به دلیل مشکلاتی که وجود دارد تمام شده و موضوع باید هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت، حل مشکلات مردم برای ارتقای سطح رضایتمندی جامعه است، تصریح کرد: مسئولان مکلف هستند راهکارهای حل مشکلات را مطرح و با هم افزایی درصدد برطرف کردن مطالبات مردم باشند. بنابراین باید هرچه سریعتر مشکل مردم برطرف شده و اجازه نداد تنشی در شهر ایجاد شود.

انتهای پیام