حسام‌الدین شهیدی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: اعتبارات شهرداری نوبران مانند شهرداری سایر شهرهای اقماری پاسخگوی تمامی مطالبات و نیاز شهروندان نیست و لازم است تا اعتبارات استانی و ملی ویژه‌ای برای این منطقه در نظر گرفته شود.

او به حجم بالای تردد وسایط نقلیه سنگین و بار ترافیکی بالا در محور ساوه به نوبران اشاره کرد و افزود: بار ترافیکی چهار استان غرب کشور به علت نبود کمربندی از دو بلوار امام(ره) و حضرت فاطمه معصومه(س) عبور می‌کند که باعث از بین رفتن زیرسازی و آسفالت شده و لازم است که اداره راهداری برای این مشکل چاره اندیشی کند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نوبران به مشکل تامین مسکن شهروندان نوبرانی اشاره کرد و افزود: با وجود تشکیل جلسه‌ای با حضور مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی و نماینده مجلس برای تسریع در عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن نوبران اما تاکنون پیشرفتی در اجرای پروژه‌ها بویژه طرح ۳۰ واحدی که در معرض تخریب قرار دارد، دیده نمی‌شود.

وی به نبود ساختمان اداری شهرداری نوبران اشاره کرد و افزود: در حال حاضر افزون بر ۳۰ سال است که ساختمان آتش نشانی نوبران به عنوان ساختمان اداری شهرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید نوبران تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و محدودیت اعتبارات، بهره‌برداری از آن را زمان‌بر کرده است و بر این اساس لازم است که اعتبار ویژه‌ای برای انجام ۳۰ درصد باقیمانده پروژه اختصاص یابد.

او همچنین خواستار اختصاص اعتبارات ویژه استانی برای اجرای پروژه‌های مدیریت شهری نوبران به دلیل درآمد ناکافی شهرداری شد و افزود: انتظار می‌رود قبل از آسفالت معابر نسبت به واگذاری خدمات حوزه آب و برق و گاز در شهرک جدیدالاحداث نوبران اقدام عاجل صورت گیرد.

شهیدی در خصوص پایین بودن سرانه بهداشتی و درمانی شهر نوبران نیز گفت: با وجود اقدامات خیرخواهانه صورت گرفته با مشارکت خیرین برای ارتقای سرانه بهداشتی و درمانی شهر نوبران، اما درمانگاه شبانه روزی توسط پزشکان طرحی اداره می‌شود که حضور پزشکان حاذق با انتخاب مدیر برای این مرکز درمانی که از تجهیزات کافی درمانی نظیر آزمایشگاه پیشرفته و هتلینگ برخوردار است ضروری است.

وی به عدم تامین برق در شهرک صنعتی نوبران اشاره کرد و افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران در صورت تامین زیرساخت‌های لازم انگیزه بالایی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال دارند اما نبود زیرساخت کافی بویژه برق، موجب سلب انگیزه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهر نوبران از مزیت تولیدی در حوزه کشاورزی، صنعتی و دامداری برخوردار است، و توسعه صنعتی و کشاورزی نوبران منوط به تامین زیرساخت‌های لازم است، تصریح کرد: شرکت‌هایی نظیر شرکت تولید کشک سمیه با سرمایه گذاری صورت گرفته به دنبال فرآوری تولیدات کشاورزی و دامداری منطقه است و بسیاری شرکت‌های دیگر تمایل به سرمایه گذاری در حوزه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی دارند اما کمبود زیرساخت‌های لازم اجازه توسعه صنعتی و تولیدی در منطقه را نمی‌دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر نوبران همچنین گفت: پروژه‌های حوزه مدیریت شهری نوبران با وجود محدودیت‌های اعتباری متناسب با نیاز شهروندان و در سایه تصمیمات کارشناسانه اعضای شورای شهر اجرایی می شود که در صورت تخصیص اعتبارات استانی و ملی، اجرای آنها شتاب گرفته و زمینه رضایتمندی و امیدبخشی به شهروندان فراهم خواهد شد.

وی همچنین خواستار برطرف شدن موانع پیش روی برخورداری شهر نوبران از ایستگاه راه آهن خط ریلی همدان به مشهد شد و افزود: باید تمهیدات لازم به منظور صدور پروانه و رفع موانع احداث ایستگاه راه آهن نوبران صورت گیرد.

شهیدی در ادامه به جلسه اخیر استاندار مرکزی، مدیران استانی، نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس و فرماندار برای برطرف کردن مشکلات این شهر اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد برای تکمیل ساختمان در حال احداث شهرداری نوبران، از سوی سازمان شهرداری‌های کشور تسهیلات با نرخ پائین اختصاص یابد. همچنین از منابع مالی استانی از سوی سازمان برنامه و بودجه برای تسریع در اجرای پروژه‌های شهرداری نوبران اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

وی گفت: به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی در خصوص اجرای پروژه ۳۰ واحدی مسکن نوبران که از سال ۱۴۰۰ آغاز شده است و مشکلاتی که در نحوه گزینش و واگذاری مسکن وجود دارد، اخذ مجوز عملیات واگذاری بزودی انجام خواهد شد.

وی در خصوص تامین برق شهرک صنعتی نوبران نیز گفت: مقرر شد اجرای خط انتقال برق برای صنایعی که با مشکل برق مواجه هستند در دستور کار قرار گیرد و برای تامین ۲۲ میلیارد تومان هزینه برق رسانی پیگیری شود.