به گزارش پیام ساوه آنلاین ، پیکر مطهر این پلیس وظیفه شناس با حضور باشکوه آحاد مختلف مردم و مسئولان از میدان امام خمینی (ره) به سمت میدان انقلاب و خیابان شهدا تشییع و سپس جهت خاکسپاری به زادگاه او در استان لرستان منتقل شد.

مراسم وداع با شهید کشوری نیا نیز شب گذشته با حضور باشکوه مردم و مسئولان ساوجی در جوار حرم امامزاده سیداسحاق (ع) برادر امام رضا (ع) برگزار شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در این مراسم گفت: با وجود گذشت ۳۴ سال از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، اما جنگ ترکیبی دشمن هیچ گاه تمام شدنی نیست.

سردار هادی رفیعی کیا با بیان اینکه شهید کشوری نیا شهید مبارزه با جنگ اقتصادی دشمن شد، تصریح کرد: دشمن با هدف تضعیف تولید و اشتغال و ایجاد چالش در فضای کسب کار و تولید و اینکه بتواند سفره های معیشتی مردم را تنگ کند به جنگ اقتصادی روی آورده است.

وی افزود: پلیس برای استقرار نظم و آرامش در کشور از همه توان خود بهره گرفته و حتی با اهدای جان خویش  امنیت و آرامش را برای مردم به ارمغان می آورد. این شهید جان خود را برای دفاع از امنیت و وطن کشور اهدا کرد و با اهدای اعضای بدنش ایثار و فداکاری را در حد اعلا به نمایش گذاشت.

رفیعی کیا گفت: شهید کشوری نیا انسانی شجاع، دلیر و غیور بود که با اهدای عضو به پنج بیمار دیگر حیات و زندگی دوباره بخشید و حتی پس از شهادتش نیز ایثار را متجلی کرد.

وی گفت: پاسداری از میهن اسلامی و حفظ امنیت مردم رویکرد مهم پلیس است و در جنگ اقتصادی نیز با قاچاقچیان که ابزار دست استکبار جهانی هستند مبارزه کرده و اجازه نخواهد داد که دشمن بخواهد در معیشت و اقتصاد ملت چالش ایجاد کند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تقدیر از حضور پرشور مردم در مراسم تشییع این شهید والامقام اظهار کرد: تقدیم شهدای امنیت یکی از افتخارات نیروی انتظامی بوده است.

سروان شهید “احمد کشوری نیا” فرمانده یگان امداد شهرستان ساوه در حین اجرای ماموریت و تعقیب قاچاقچیان در هفدهم دیماه سال جاری در ساوه دچار حادثه شده و با بالگرد به بیمارستان ولیعصر (عج) فراجا تهران منتقل شد.

به دلیل مرگ مغزی، پس از اقدامات قانونی و رضایت خانواده، پیکر این شهید به یکی از مراکز پیوند اعضا منتقل شد که از این شهید بزرگوار دو کلیه، دو قرنیه و یک کبد برداشته شده و برای پیوند پنج بیمار نیازمند اهدا شده و به آنان زندگی دوباره بخشید. همچنین پانکراس وی برای استخراج سلول‌های بنیادی اهدا شده است.

این شهید در حین ماموریت تعقیب و مراقبت خودرو قاچاقچیان کالا که دارای پلاک سرقتی بوده، بر اثر برخورد عمدی خودرو حاوی کالای قاچاق با خودرو گشت پلیس، به بیرون پرتاب شده و سرش با زمین برخورد کرده و به شدت مجروح می‌شود و راننده خودرو شوتی با سرعت از محل متواری می‌شود.

در نتیجه این حادثه متاسفانه سروان کشوری به علت مرگ مغزی، پس از چند روز به شهادت رسید. به گفته پلیس، در این راستا دو تیم از افسران زبده پلیس آگاهی استان مرکزی، شناسایی و دستگیری عامل این جنایت را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و کارآگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مرکزی با همکاری پلیس آگاهی استان کردستان با کمترین سرنخ‌های موجود تحقیقات گسترده پلیسی را آغاز کردند و سرانجام با اقدامات اطلاعاتی محل اختفای عامل این جنایت را در شهرستان سنندج شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.