حجت‌الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های امروز نماز جمعه ساوه با محکومیت اقدامات خرابکارانه اغتشاشگران در روزهای اخیر گفت: حوادث روزهای اخیر و تخریب اموال عمومی و خصوصی مردم نشان داد در پشت پرده این فتنه‌ها همچون گذشته عوامل خارجی و دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش دارند.

وی با بیان اینکه دشمن برای حمله به ما خواب ندارند، افزود: قطعا دشمنان با هر حربه و یا تاکتیکی بدنبال نفوذ به گلوگاه های تصمیم ساز برای ایجاد زمینه‌های فتنه هستند که طی سالهای پس از انقلاب بارها شاهد چنین حوادثی بوده‌ایم.

امام جمعه ساوه با تاکید براینکه متاسفانه تخریب و سیاه‌نمایی ضعف ها در جامعه ما عادت برخی گردیده است، بیان کرد: این افراد هرگز نسبت به توفیق‌ها و پیشرفت‌هایی که در عرصه‌های مختلف عزت و اقتدار را برای ما به ارمغان آورده است حرف و سخنی را برای نسل جوان نمی‌گویند و متاسفانه جناح‌ها و فضاهای مجازی بیشتر از همه خدمات همدیگر را که خدمات نظام است زیر سوال می‌برند.

حجت اسلام رحیمی بزرگترین خیانت را خیانت به دین و فطرت جوان‌ها توصیف کرد و گفت: با توجه به ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، بصیرت افزایی در‌ مورد دین، انقلاب، ارزش‌ها و هنجارهای جامعه اسلامی از وظایف مهم اساتید و معلمان است و باید در این مسیر تلاش کنند.

وی با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ادامه داد: ما در جنگ به همگان نشان دادیم که میتوانیم روی پای خود بایستیم و ابر قدرت شرق و غرب را در هم بکوبیم و توانستیم با این دفاع جانانه و از خود گذشتگی زنان و مردان ریشه‌های پر بار انقلاب اسلامی خود را محکم کنیم.

خطیب نماز جمعه ساوه خاطرنشان کرد: جنگ ما موجب شد که تمامی سردمداران نظام های فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت کنند و از همه مهمتر این جنگ باعث استمرار ر‌وح اسلام انقلابی در پرتو جنگ شد که همه اینها به برکت خون پاک شهدای ما در هشت سال نبرد نا برابر بود.

حجت الاسلام رحیمی به سه درس مهم دفاع مقدس برای جامعه اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین درس‌ها هوشیاری مردم بود که بدانیم دشمن در همه شرایط در کمین است و هیچ آتش بسی با ما ندارد.

وی افزود: درس دوم این است که در سخت ترین شرایط ایمان به خدا، شجاعت و اراده قوی و روحیه ایثار و شهادت و ایستادگی در برابر دشمن باعث پیروزی قطعی میشود و سومین درس و عبرت این بود که فتنه گران داخلی همواره زمینه ساز تجاوز بیگانگان و دشمنان خارجی هستند.

امام جمعه ساوه با تاکید براینکه اصل مشکلات و مطالبات به حق مردم نباید نادیده گرفته شود گفت: گلایه‌های منطقی مردم همواره باید از زبان عناصر مرجع و معتمد بازگو شود و همه مسئولان باید خود را خادم این ملت بزرگ دانسته و در حل گرفتاریها این مردم تلاش کنند . مسئولان بوسیله قوانین گره‌های زندگی مردم را باز کنند نه اینکه بوسیله قانون به زندگی مردم قفل بزنند.

وی گفت: همه باید بدانند که وسیله اعتراض و طرح مطالبات آشوب و اغتشاش نیست زیرا آنها که به حق انتظارات و مطالباتی دارند اولین قربانی آشوب خواهند شد و البته این مردم هستند که باید قاطع و شفاف پاسخ اقدامات کور و دشمنان شاد کن را بدهند.

وی با تاکید براینکه در فضاهای نا امن هیچ یک از خواسته‌های مردم تامین نمی‌شود و خساراتی هم به جامعه وارد می‌شود، بیان کرد: طبق شواهدی که وجود دارد پشت صحنه این اغتشاشات آمریکا ، انگلیس ، رژیم صهیونسیتی و عوامل آنها همون رژیم وهابی آل سعود هستند لذا هوشیاری تمامی آحاد مردم را می‌طلبد که با درایت و بصورت لازم دست‌های مرموز و پشت پرده را ببینند و همچون گذشته دشمنان قسم خورده را مایوس و نا امید کنند.

امام جمعه ساوه با تاکید براینکه اقدامات آشوب زا اخیر کار مردم عادی نیست گفت: آتش زدن پرچم امام حسین،آتش زدن اموال عمومی و بانک ها و اتوبوس‌ها و لطمه زدن به کسب و کار مردم خود بهترین گواه بر نیت ها و انگیزه های شوم و پلید دشمنان دارد لذا ضمن اعلام انزجار و تنفر شدید از این حوادث و عوامل آنها، از نیروهای امنیتی، پلیس و … انتظار میرود با عناصر اصلی فتنه و آشوب به شدت برخورد شود.

وی تصریح کرد: حوادث اخیر ثابت کرد که هشدارهاى دلسوزان نظام  اگر در گذشته شنیده می‌شد و مورد توجه قرار می‌گرفت، چه بسا چنین اتفاقاتى را اکنون شاهد نبودیم و لذا ما از همه مسئولین و مردم می خواهیم گوش به فرمان رهبری عزیز انقلاب بوده و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کنند.

گفتنی است در پایان نماز جمعه مردم ساوه با راهپیمایی خود از عوامل فتنه اعلام انزجار کرده و با آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی تجدید پیمان کردند.