متن بیانیه ی مهدی الیاسی به شرح زیر می باشد:

مقام معظم رهبری «مدظله العالی»: «عالی‌ترین فضایل اخلاقی در دفاع مقدس بروز کرد»

دفاع مقدس، قله رفیع و نقطه اوج رشادت، ایثار، عشق، شور و شعور و تبلور زیباترین صفات انسان متعالی در کره خاکی بود. درود خداوند بر شهیدان راه حق  و شهدای دفاع مقدس که از خاطره ها محو نخواهند شد.

هفته دفاع مقدس فرصتی است برای یادآوری و بازشناسی حماسه عظیمی که فرزندان برومند این مرز و بوم خلق کرده و قدرت پوشالی سلطه‌گران را با اراده‌ای مستحکم و ایمانی راسخ به شکست کشانده و یکی از عبرت‌های بزرگ تاریخ معاصر را ثبت کردند.

روحیه ظلم‌ستیزی، مجاهدت درراه دین و ایستادگی در برابر زورگویی از مهم‌ترین سرمایه‌ها و ارزش‌های فرهنگی نهفته در دفاع مقدس است که باید تکثیر و تقویت شود.

جنگی که برای خاموشی انقلاب اسلامی و نابودی استقلال و عزت ملی و تجزیه و تضعیف کشور توسط صدام و ارتش بعثی و اتحاد ابرقدرت‌های شرق و غرب و اقمار وابسته به آنان برنامه‌ریزی و عملیاتی شده بود، با الطاف الهی به سد پایداری و ایستادگی مردم و رزمندگان عاشورایی این سرزمین برخورد کرد و نه‌ تنها به تجزیه و جدایی حتی یک وجب از خاک مقدس ایران نینجامید، بلکه این تهدید بزرگ به فرصت تاریخی برای تولید اقتدار و خودباوری ملی و فراهم شدن بستر‌های مطمئن بالندگی و پیشرفت و نیل به قله‌های ممتاز جهانی تبدیل شد.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام شهیدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس، فرا رسیدن این هفته را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت عظیم الشان، جانبازان، آزادگان، خانواده‌های معزز شهدا و رزمندگان در سرتاسر میهن اسلامی، بویژه شهرستان ساوه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.

مهدی الیاسی

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ساوه