حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: سوم خرداد روز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت، ایثار و پیروزی است، روزی به یادگار ماندنی در صفحات تاریخ و برگ زرینی در کارنامه بسیجیان است.

وی بیان کرد: حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند و عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی(ره) این فتح را از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی عنوان کرد.

خطیب جمعه ساوه گفت: حضرت امام(ره)، آزادی خرمشهر را فوق طبیعت و از امدادهای الهی به‌سان پیروزی رزمندگان صدر اسلام دانستند و از امدادهای غیبی در به تسلیم واداشتن نیروهای بعثی در خرمشهر یاد کردند، فتح خرمشهر را باید شروعی افتخارآمیز برای سلسله عملیات‌های «الی بیت المقدس» در جهان اسلام و جهان مستضعفین بدانیم.

حجت‌الاسلام رحیمی ادامه داد: امروز در خلال مذاکرات، شاهد شانتاژهای تبلیغاتی کشورهای غربی و اروپایی هستیم، در طول تاریخ آن قدر نقشه کشیدند تا انقلاب، شیعه و ولایت را ویران کنند اما چون خدا فرمان داده بود این خانه دینی و مکتبی و مذهبی باید ساخته شود و ماندنی است و لذا خواهد ماند.

وی تصریح کرد: اگر تمام دنیا هم دست به دست یکدیگر دهند نمی‌توانند با شیعه کاری کنند، شیعه ماندنی است و این اراده خدا است.

خطیب جمعه ساوه با اشاره به برگزاری کنگره ۴۰۰۰ شهدای روحانیت گفت: با توجه به نسبت آمار جمعیتی بالاترین آمار شهدا به روحانیت مربوط می‌شود و با این وجود همیشه تیر مسموم و زهرآگین دشمنان اسلام همیشه به طرف روحانیت بوده است.