«ابراهیم فراشیانی»  در آیین افتتاح مدرسه نیکان کاوه اظهار کرد: نمودار رشد جمعیتی در شهرستان ساوه با توجه به موقعیت صنعتی و مهاجرپذیر بودن این شهرستان شیب تند افزایشی دارد به طوری که در پنج سال اخیر ۱۰ هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی ساوه اضافه شده‌اند.

وی بیان کرد: جمعیت دانش‌آموزی شهرستان ساوه به ۵۸ هزار نفر رسیده است که از لحاظ جمعیتی دومین منطقه استان محسوب می‌شود و توسعه فضای آموزشی باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه، جمعیت ۱۰ نفری دانش آموزی که در مدت پنج سال اخیر اضافه شده‌اند، به ۳۰ مدرسه و ۳۰۰ کلاس درس نیاز دارد که با اقداماتی همچون دو شیفته کردن مدارس و تغییر کاربری برخی فضاهای آموزشی به مدرسه، از کمبود جدی کلاس درس خودداری شد.

فراشیانی ادامه داد: در حال حاضر ۱۰ مدرسه در ساوه در دست احداث بوده که پنج مدرسه با ۶۳ میلیارد ریال اعتبار تا آغاز سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسد و به طور متوسط هر سه ماه یکبار یک باب مدرسه در شهرستان ساوه افتتاح شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه افزود: با توجه به کسب رتبه نخست کشور در توازن رشته‌ای و توسعه رشته‌های مهارت محور، ساخت هنرستان پسرانه در ساوه ضروری است و مسئولان باید نسبت به این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه ساوه نیز در این مراسم گفت: آموزش و پرورش باید بستر شکوفایی استعدادها را فراهم کند چراکه دانش‌آموزان امروز، آینده سازان فردای این کشور هستند لذا مدرسه‌سازی و بهبود فضای آموزشی باید در اولویت باشد.

حجت‌الاسلام «جعفر رحیمی» ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در خدمت به مردم پیشتازند و خدای تعالی نگاه خاصی به آنها دارد و این فرهنگ بخشش باید در بین نسل جوان جامعه ترویج یابد.

وی عنوان کرد: در فرهنگ دینی، انسان کریم به فردی می‌گویند که خود مصرف‌کننده نیست و از دارایی خود به دیگران می‌بخشد و مدرسه سازی مصداق کار کریمانه و سخاوتمندانه است.