حجت الاسلام «جعفر رحیمی » در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ساوه، افزود: دولت‌ها پس از انقلاب به دلایلی از اصلاح جدی ساختار اقتصاد کشور یا بازمانده اند یا نخواسته اند، البته همگان به این نکته باور دارند که این اصلاحات به یکباره و دفعی اتفاق نخواهد افتاد و باید سنجیده، گام به گام و البته قاطعانه حرکت کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت ۲ مأموریت اساسی شامل رفع موانع شکوفایی اقتصاد و حرکت به سمت تحقق اقتصاد مقاومتی را در عرصه اقتصاد برعهده دارد که موانع زیادی از جمله یارانه غیر هوشمند  و ارز ترجیحی بر سر راه دولت وجود دارد، یارانه ای که به جای آنکه در انتهای زنجیره مصرف، یعنی در سفره های مردم توزیع شود در ابتدای زنجیره و به واردکنندگان کالا می‌رسد تا جایی که گاها یارانه ۱۵میلیون نفر به جیب یک نفر می‌رود.

به گفته امام جمعه ساوه، اصلاح نظام بانکی و مالیاتی، اصلاح ساختار بودجه، بهبود فضای کسب و کار، اصلاح نظام توزیع کالا، تحقق رشد اقتصادی منهای نفت، رشد کار و تولید مقابله با آسیب پذیری اقتصاد کشور از تکانه‌های سیاسی در جهان، منطقه و مقابله با بسترهای فسادزا در اقتصاد و شفاف سازی مالی و پولی در عرصه های مختلف از برنامه‌های عقب مانده از دهه‌های گذشته بوده که بر دوش دولت کنونی است.

حجت‌الاسلام رحیمی گفت: تحقق عدالت اقتصادی که از اساسی ترین ابعاد عدالت است متوقف یا کُند شده است که به افزایش فاصله طبقاتی خواهد انجامید در حالی که اصلی ترین وعده آقای رئیسی، اصلاح و توزیع عادلانه و پرداخت آن به عموم مردم بود، بنابراین دولت مکلف و موظف به این اقدام اصلاحی است.

وی تصریح کرد: شرایط منطقه ای و جهانی که آبستن ده ها حادثه در نقاط مختلف جهان است ما را به آینده نگری و حرکت به سمت تحقق سریعتر اقتصاد مقاومتی و مصون‌سازی عرصه‌های اقتصاد ملی سوق میدهد.؛ این نظام، نظام علوی و مهدوی است و بر همه ما واجب است که این نظام را حفظ کرده و مراقب باشند تا اختلاف در جامعه ایجاد نشود.

امام جمعه ساوه با اشاره به دیدار کارگران با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند: «دولت برنامه های مهمی در پیش دارد که دستگاه ها و همه آحاد مردم باید دست به دست هم بدهند تا به نتیحه برسد».

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری چراغ راه آحاد ملت است، بیان کرد: بدون شک اصلاح ساختار یارانه‌ها به نفع آحاد جامعه است.