«کبری رفیعی» روز جمعه درباره وضعیت آب‌و هوا به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: تهران امروز غبار آلود و نیمه ابری است در ساعات عصر با وزش باد شدید و تشدید شرایط اضطراری مواجه خواهد شد.

وی گفت: دمای هوا امروز در تهران حداقل ۱۳ درجه بالای صفر و حداکثر دما ۱۵ درجه خواهد بود.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی توده گرد و خاکی که از کشور عراق وارد ایران شده است امروز غرب و مرکز کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی سه روز آینده پدیده غالب در بیشتر مناطق کشور وزش باد و ادامه خیزش گردو خاک خواهد بود.

به گفته رفیعی به دلیل کم بارشی با شروع باد ضعیف هم خیزش گردو خاک را داریم. اما غبار فعلی موجود در هوای تهران غبار وارد شده از عراق است که دیروز ابتدا وارد کرمانشاه، همدان، ساوه، قزوین و قم شده است.

وی توضیح داد: امروز بارشی در تهران نداریم و موج بعدی بارندگی‌ها از روز شنبه در نیمی از کشور آغاز خواهد شد.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، امروز بارش‌های پراکنده در آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و کردستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و گلستان هم خواهیم داشت.

رفیعی خبر داد: روز شنبه با ورود موج بارشی جدید مجددا مناطق شمال غرب، غرب و بخش‌های غربی و مرکزی دریای خزر و استان‌هایی که در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی واقع شده‌اند بارش خواهند داشت.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در روز یکشنبه در نوار شمالی کشور در برخی از ساعات رگبار و رعد و برق خواهیم داشت و در روز دوشنبه و سه شنبه جوی آرام را در بیشتر نقاط کشور پیش بینی می‌کنیم. همچنین آبهای خلیج فارس به ویژه غرب خلیج فارس امروز مواج و متلاطم خواهد بود.