سید «لقمان حسینی» روز شنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته هلال احمر برگزار شد، افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان نهاد مردمی و غیردولتی وظایف و رسالت‌هایی دارد که با استفاده از ظرفیت اعضای داوطلب شامل سازمان جوانان، داوطلبان و اعضای امداد و نجات به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: اعضای جمعیت هلال احمر آموزش‌های مقدماتی، تکمیلی و تخصصی را گذرانده و در قالب تیم‌های تخصصی سازماندهی می‌شوند.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه، ایجاد بانک امانات تجهیزات پزشکی شهرستان ساوه یکی از اقدامات مهم جمعیت هلال احمر است که براساس آمارها در سال ۱۴۰۰، ۱۸۰ بیمار از خدمات این بانک امانات بهره‌مند شدند.

حسینی ادامه داد: هلال احمر ساوه ۲ پایگاه ثابت جاده‌ای در شهرستان دارد که سال گذشته به ۳۴۵ مصدوم در ۱۰۲ تصادف جاده‌ای خدمات‌رسانی کرده‌اند و ۱۰۸ مصدوم به مراکز درمانی منتقل و ۳۴ نفر در محل حادثه درمان شدند.

وی بیان کرد: سازمان جوانان وظیفه جذب و سازماندهی داوطلبان هلال احمر و اجرای برنامه‌های فرهنگی و بشردوستانه را دارد و در راستای استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان طرح دادرس در ۱۸ مدرسه شهرستان ساوه اجرا می‌شود که در ایجاد انگیزه دانش‌آموزان و فرهنگ‌سازی نقش بسزایی دارد.

به گفته رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه، طرح یاس (یاران آسیب‌ ستیز) نیز در قالب تفاهم نامه مشترک هلال احمر و کمیته امداد و با هدف حمایت از زنان آسیب‌پذیر و مشارکت این قشر در فعالیت‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های جمعیت هلال احمر ساوه است.

حسینی، مشارکت در امر واکسیناسیون، کاشت ۱۰۰ اصله نهال، برگزاری مانورهای زلزله نیز از جمله فعالیت‌های هلال احمر برشمرد و عنوان کرد: ۱۸ کانون دانش‌آموزی، پنج کانون دانشجویی، ۲ کانون آزاد خواهران و برادران و پنج کانون طلاب در سازمان جوانان هلال احمر ساوه با هدف گسترش روحیه جهادی، بشردوستی و فرهنگ سازی در بین جوانان فعال هستند.

وی عنوان کرد: پارسال به ۱۰۳ نفر از افراد نیازمند ۲۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک درمانی از سوی جمعیت هلال احمر صورت گرفت و از جمله اهداف این نهاد می‌توان به گسترش ارتباطات مراکز خصوصی، مراکز آموزشی و ادارات و افزایش تعداد خانه های هلال اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان ساوه به فعالیت ۲۱ خانه هلال در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: تشکیل خانه‌های هلال یکی از راهکارهای هلال احمر برای افزایش تاب آوری جامعه محسوب می‌شود که در ارزیابی حوادث نیز نقش بسزایی دارند.