«داود میرزایی» روز دوشنبه در گردهمایی کارگران و بازنشستگان شهرستان ساوه که در سالن اجتماعات خانه کارگر برگزار شد، افزود: زندگی امروز کارگران به دلیل مدیریت غلط دولت‌های گذشته از حیث وضعیت اقتصادی و معیشتی با مشکلات فراوانی همراه شده است.

وی افزود: برخی از مسئولان و نمایندگان مجلس گوش شنوایی نسبت به منویات رهبر انقلاب در حل مشکلات کارگران ندارند و اگر در سه دهه گذشته کارگران فقط نگران امنیت شغلی بودند، امروز علاوه بر آن با مشکلات اقتصادی نیز مواجه هستند و به عنوان مثال مسکن برای کارگران رویای دست نیافتنی شده است.

میرزایی افزود: تداوم شرایط کنونی و افزایش تورم موجب افزایش فاصله طبقاتی شده است.

وی گفت: کارگران علاوه بر تحمل مشکلات معیشتی به دلیل فشار برخی کارفرمایان، امنیت شغلی مناسبی هم ندارند زیرا شائبه عقب نشینی از تصمیم شورای عالی کار در خصوص افزایش حقوق و دستمزد امسال کارگران را مطرح می کنند و افزایش حقوق جامعه کارگری را عامل افزایش تورم دانسته و از دولت می‌خواهند که بازنگری صورت گیرد.

دبیر اجرایی خانه کارگر ساوه خواستار حمایت از جامعه کارگری از سوی ویژه فراکسیون کارگری مجلس شد و افزود: کارگران با وجود افزایش حقوق نسبتا عادلانه در سال های اخیر اما، شیرینی افزایش حقوق به کام آنها تلخ شد چرا که حذف ارز ترجیحی موجب تهیه مواد اولیه با ارز آزاد و افزایش قیمت تمام شده کالا شده و شتاب حرکت چرخ های تولید را کندتر کرده است.
میرزایی جامعه کارگری و بازنشستگان  را از مدافعان انقلاب و نظام دانست و بیان کرد: کارگران در تمامی صحنه های انقلاب حضوری معنادار داشته و دارند اما امروز مظلوم واقع شده اند و نباید اجازه داد مطالبات این قشر و بازنشستگان به کف خیابان کشیده شود.

وی خواستار دفاع از حقوق و منافع جامعه کارگری به عنوان مدافعان انقلاب از سوی نمایندگان مجلس شد.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی نیز با بیان اینکه حقوق برخی کارگران کفاف زندگی روزمره را نمی دهد، اظهار داشت: حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را کارگران و بازنشستگان تشکیل می دهند که متاسفانه رسانه ملی در هفته کار و کارگر عملکرد ضعیفی در انعکاس مشکلات این قشر داشت.

علیرضا امیری خواستار احیای مثلث سه جانبه گرایی دولت، کارگر و کارفرما برای دفاع از حقوق کارگران به ویژه در سازمان تامین اجتماعی شد و افزود: عدم حضور کارگران و بازنشستگان در مراکز تصمیم گیری دور از عدالت و کرامت انسانی است و باید جامعه کارگری بر نحوه فعالیت شستا نظارت کند و از سرمایه خود مطلع باشند.

امیری تصریح کرد: وحدت رویه در سراسر کشور برای اعطای تسهیلات به بازنشستگان موجب برخورداری متوازن جامعه بازنشستگی از خدمات یکسان خواهد شد.

به گفته وی در سال گذشته و در شهرستان ساوه ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات به بازنشستگان اعطاء شد که انتظار است این میزان در سال جاری افزایش قابل ملاحظه‌ای پیدا کند.