«حسن صادقی» شامگاه یکشنبه در گردهمایی بزرگ کارگران و بازنشستگان شهرستان ساوه که در خانه کارگر برگزار شد، بیان کرد: معضلات کشور ریشه در سیاست‌گذاری نادرست در اقتصاد کلان دارد و این امر موجب افزایش نرخ تورم می‌شود.

وی بیان کرد: کسب حقوق تضییع شده کارگران را می‌توان مهمترین دستاورد روز جهانی کارگر عنوان کرد در حالی که بسیاری از مطالبات این قشر رسیدگی نشده و برای رفع مشکلات آنها باید چاره‌اندیشی صورت گیرد.

به گفته معاون دبیرکل خانه کارگر کشور، کارگران و بازنشستگان به عنوان متعهدترین و با مسئولیت ترین افراد جامعه، همواره مشکلات اقتصادی را تحمل کرده و مدافع انقلاب، نظام و رهبری هستند.

صادقی افزود: افزایش نسبی حقوق کارگران در ایجاد تورم نقشی ندارد بلکه علت تورم را باید در بودجه ریزی نادرست، استقراض بی محابا از بانک مرکزی و چاپ پول بدون پشتوانه جستجو کرد و می‌توان گفت تورم زایی از ابتدا با تصمیم گیری نادرست کلید می‌خورد.

وی گفت: برخی نمایندگان مجلس با سیاست نخ‌نما، افزایش حقوق و دستمزد کارگران را متهم به گرانی های اخیر کردند در حالی که توده کارگران در شرایط فقر اقتصادی به سر می‌برند و بروز تورم علل دیگری دارد.

معاون دبیرکل خانه کارگر کشور تصریح کرد: عده‌ای درصدد کاهش دستمزد کارگران هستند که به صلاح جامعه و مردم نیست.