*روح الله عالم زاده

مدیر مسئول پیام ساوه آنلاین 

 

سیری در تاریخ پر نشیب و فراز ایران زمین به خوبی به ما نشان می دهد که هر گاه حکام این مرز و بوم ، حول منافع مردم اتحاد داشته اند ، روزهای خوشی برای ایران عزیز رقم خورده است و هر زمان که ابلیس تفرّق ، آنان را مفتون خویش ساخته ، روزهای تاریک و خشنی بر این مرز پر گهر ، گذشته است .

امروز نیز اگر شاهد برخی گرفتاری های جدی در روند اداره مملکت هستیم به علت بی توجهی به رهنمودهای داهیانه مقام معظم رهبری و ایضا ، این توصیه تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که فرمودند : « وحدت کلمه رمز پیروزی است . »

در مقیاس کوچک تر نیز اگر نگاهی به دیار خود ، یعنی ساوه ی « خرده طلا » داشته باشیم به خوبی در می یابیم که توفیقات اساسی و رشد شتابان پیشرفت در ساوه ، زمانی خود نمایی و تلألوی بیشتری داشته که « وحدت » بین مسئولین ساوجی ، محسوس تر بوده است و به عبارتی دیگر ، آن زمانی رضایتمندی ساوجی ها در اوج بوده که حاشیه ها بر متن غلبه نکرده است .

البته توصیه به وحدت به هیچ وجه به معنای عدم بروز اجتهادها و استدلال های عقلایی متفاوت آنهم در فضایی عالمانه نیست ، بلکه به معنای نفی جدل های بی حاصلی است که امکان دارد آهنگ پیشرفت شهرستان را کند کرده و یا بر ناامیدی مردم بیفزاید که خوشبختانه مدتی است که شاهد چنین مناقشاتی نیستیم .

بی تردید امروز فضای برادری و وحدت بین مسئولین ، موثرین و مبرّزین ساوجی غیر قابل کتمان است و بحمدالله مسئولین ارشد شهرستان ، علیرغم اجتهادهای متفاوت ، همواره بر حول منافع مردم اتفاق نظر دارند و مراقب نجواها و وسوسه های تفرقه انگیزی که جز از دهان شیاطین شنیده نمی شود ، هستند و نیک می دانند که چنین نجواهای شومی ، حتی اگر از حنجره نزدیکان و ملازمان شان به گوش برسد ، « صدای شیطان » است و باید به مقابله با آن برخیزند .

علی کلٍ ، اگر به مدد راهبری قوه عاقله شهرستان ، نقشه راه توسعه همه جانبه و پایدار ساوه تدوین شود و مطابق چنین سندی ، هر مسئول و فرد تاثیرگذاری ، جایگاه و حدود تکالیف خود را به خوبی بشناسد و به آن عمل کند ، حفظ وحدت و آرامش موجود ، سهل و پایدار خواهد بود و شهرستان ساوه که بحق ایرانی کوچک است درخشش بیشتری بر تارک ایران بزرگ خواهد داشت ؛ ان شاءالله.

«واعتصموا بحبل الله جمیعا و لاتفرقوا»