«داود سرمدی» روز چهارشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا، افزد: سال گذشته بیش از چهار میلیون و ۹۴۴ هزار قطعه طیور با وزن بیش از ۱۲ میلیون و ۳۷۸ هزار کیلوگرم و ۵۲ هزار و ۲۳۵ راس دام سبک و سنگین با وزن بیش از ۲ میلیون و ۶۰۶ هزار کیلوگرم در ساوه کشتار شد.

وی بیان کرد: در این بازه زمانی هفت هزار و ۷۳۹ مورد بازرسی بهداشتی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهرستان ساوه صورت گرفت که در ۱۲۱ مورد به متخلفان تذکر داده شد و ۹۱ مورد نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه ادامه داد: در روند بازرسی ناظران دامپزشکی سه هزار و ۸۱۰ کیلوگرم گوشت مرغ و ۶۲۸ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد نیز کشف و ضبط شد.

وی اظهار داشت: پارسال همچنین ۶۳۱ هزار و ۵۰۵ قطعه جوجه ریزی پولت و تخم گذار و بیش از پنج میلیون و ۵۴۶ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در مرغداری‌های شهرستان ساوه انجام شد.

سرمدی عنوان کرد: جلوگیری از شیوع بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک انسان و دام از طریق واکسیناسیون و انجام تست‌ها از جمله وظایف شبکه دامپزشکی است که در همین راستا، سال گذشته ۲۰ هزار و ۹۵۲ راس دام علیه بیماری بروسلوز واکسینه شد.

به گفته رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ساوه، انجام پنج هزار و ۸۷۹ تست سل، واکسیناسیون هاری برای یک هزار و ۴۱۴ قلاده سگ و واکسیناسیون ۱۴ هزار و ۵۰ راس دام سبک و سنگین علیه بیماری شاربن از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه جلوگیری از بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

سرمدی گفت: در حوزه مبارزه با بیماری‌های دامی ۱۵۳ هزار و ۵۹۹ راس دام سبک و سنگین علیه تب برفکی واکسینه شدند و عملیات تزریق واکسن ضد بیماری لمپی اسکین برای ۳۱ هزار و ۹۸۰ راس دام سنگین نیز در سطح شهرستان ساوه انجام شد.