به گزارش ایرنا، «عباس تابش» روز چهارشنبه در جریان بازدید از چند واحد تولیدی در شهر صنعتی کاوه به خبرنگاران، گفت: میزان تعدیل قیمت هشت هزار قلم کالای مورد اشاره که در تمام سایت ها از جمله پایگاه اینترنتی سازمان حمایت منتشر شده است، در چهار مرحله اجرای طرح مشمول کاهش قیمت از سه تا ۶۱ درصد نسبت به قبل می شوند اما متوسط میزان کاهش ها قیمت این اقلام حدود ۴۰ درصد خواهد بود.

به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اول اردیبهشت امسال حدود ۶۰ هزار قلم کالای دیگر مشمول تعدیل قیمت می شوند و عملا آثار آن بیشتر ملموس خواهد بود.

وی ادامه داد:اجرای سیاست شبکه تامین و توزیع کالاها در کشور به طور جدی پیگیری خواهد شد تا مردم از کاهش قیمت‌ها و شفافیت در این زمینه بهره‌مند شوند.

تابش بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته قیمت کالاها با توجه به بحث افزایش دستمزد حداکثر تا دو درصد نسبت به سال گذشته می‌تواند تغییر کند و موضوع تعدیل قیمت به طور متوسط تا ۴۰ درصد بر کالاهای مشمول اعمال خواهد شد.

قیمت ۸ هزار قلم کالا از اول اردیبهشت تا ۴۰ درصد تعدیل می‌شود

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان کشور بیان کرد: فعالیت شبکه توزیع کالاهای اساسی نیز تعریف شده است و براساس توافق صورت گرفته با ذینفعان از قبیل اتاق اصناف، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرده‌فروشان ضرایب در حوزه پخش کالا مشخص و ابلاغ شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت کالا از سوی تولیدکنندگان هم مطابق ضوابط تعیین و تثبیت قیمت‌ها است و براساس قانون به میزان تخطی از ضوابط، تولید کنندگان مشمول جریمه و تعزیر می‌شوند همچنین باید در نظر داشت که قسمت اول کالاهای مشمول قیمت گذاری تثبیتی تا زمانی که در ستاد تنظیم بازار کشور مصوب نشود، نباید افزایش قیمت داشته باشند و ما در برخی استانها شنیدیم که بدون اطلاع سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار اقدام به افزایش قیمت نموده اند که توصیه می کنیم هرچه سریع تر قیمت ها به روال قبل بازگردد و مستندات خود را ارائه کنند تا بررسی کنیم و در جلسه تنظیم بازار مطرح شود.

وی عنوان کرد: درج قیمت تولید کننده و مصرف کننده الزام واحدهای تولیدی است اما برخی واحدهای فعال در شهر صنعتی کاوه (شهرستان ساوه) این اقدام را به درستی انجام نداده بودند که در این بازدید چگونگی درج قیمت اصلاح و ابلاغ شد؛ همچنین مشکل آرد و گندم برخی واحدهای تولیدی نیز بررسی و برطرف شد.

به گفته رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، ۵۰ تا ۶۰ هزار قلم کالا نیز از به زودی به لیست کالاهای مشمول کاهش قیمت اضافه می‌شود که اثرات مثبت آن در سبد خانوار مشهود خواهد بود.

شهرستان ساوه با بهره مندی از ۶۰۰ واحد تولیدی در قالب شعر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه و شهرک های احمد آباد، نوبران و غرق آباد در مجموع زمینه اشتغال حدود ۵۰ هزار نیروی کار را فراهم کرده است.