«فرزاد مخلص‌الائمه» شامگاه پنجشنبه در جریان بازدید از اقدامات گروه جهادی منتظران خورشید در روستای اسماعیل‌آباد از توابع شهرستان زرندیه، افزود: دولت در زمینه محرومیت زدایی برنامه‌های متنوعی دارد که از جمله آن می‌توان به رفع فقر مطلق اشاره کرد.

وی بیان کرد: یک هزار و ۳۲۳ اقدام فراگیر در قالب سند تحول دولت مردمی تعریف شده است که توسعه مناطق کم برخوردار و تقویت حوزه فرهنگی، آموزشی و زیرساختی را شامل می‌شود.

به گفته استاندار مرکزی، ستاد رصد سند تحول دولت مردمی تشکیل شده و در سطح استان نیز تدوین برش استانی این سند در دستور کار قرار دارد تا در سه افق زمانی شاهد ۱۰ تحول بنیادین و بیش از ۱۲۰ تحول بخشی باشیم.

مخلص الائمه تصریح کرد: گروه جهادی منتظران خورشید ۱۴ روستا را تحت پوشش عملیات جهادی قرار دادند و در حوزه بهسازی معابر، ساخت مسجد و مدرسه فعالیت می‌کنند که تلاش این جهادگران روند مهاجرت از روستاها را معکوس کرده و از پیامدهای اجتماعی جلوگیری کرده است.

وی گفت: برخی از مشکلات در این مناطق مربوط به دستگاه های اجرایی در حوزه زیرساختی است که این دستگاه‌ها وظیفه دارند در اسرع وقت نسبت به حل مشکلات اقدام کنند به طور مثال مدرسه‌ای در این روستا ساخته شده اما در زمینه تامین آب و برق مشکلاتی دارد که باید به سرعت مرتفع شود.

استاندار مرکزی ادامه داد: نکته قابل تامل در فعالیت این گروه، همراهی اعضای خانواده‌ جهادگران بوده که افراد به همراه همسر و فرزندان خود در ارائه خدمات به مناطق محروم تلاش می‌کنند.

مسئول جبهه جهادی منتظران خورشید گفت: مثلث پیشرفت در سه ضلع مردم، جهادگران و دولتمردان تعریف شده که همراهی این سه ضلع موجب عمران و آبادانی می‌شود.

«اسماعیل احمدی» ادامه داد: از جمله اقدامات زیرساختی انجام شده در روستاهای محروم می‌توان به ساخت چندین مدرسه، آسفالت مسیر اخترآباد تا زاویه و ۱۷ میلیارد ریال پروژه آبرسانی اشاره کرد.

وی عنوان کرد: اقدامات این گروه جهادی محدود به برگزاری اردو نیست و در تمام طول سال بدون هر گونه حقوق و دستمزد، برای رفع کامل محرومیت‌های مناطق هدف فعال هستند.

سند تحول دولت مردمی گام بلندی در جهت توسعه پایدار کشور است