حجت‌الاسلام «محمد سبزی» عصر شنبه نشست مدیران آموزشی وزارت بهداشت با مسئولان شهرستان ساوه که در سالن جلسات دانشکده علوم پزشکی ساوه برگزار شد، اظهار کرد: در شهرستان ساوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و پتانسیل مهاجرپذیری سالانه یک هزار نفر به جمعیت دانش‌آموزی اضافه می‌شود که این مهم نیاز به توجه ویژه در زمینه رشته‌های دانشگاهی دارد.

وی بیان کرد: برخی شهرها در زمینه تعریف رشته‌ها به لحاظ آمایش سرزمینی درست اقدام نکردند که عدم استقبال دانشجویان سبب تغییر کاربری فضاهای آموزشی شده است.

به گفته نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی، ساوه رو به رشد بوده و موقعیت جغرافیایی این شهرستان ظرفیت جذب دانشجویان بومی و غیر بومی در رشته های مختلف کشور را دارد.

سبزی با بیان اینکه ۴۰۰ روستا در سطح شهرستان نیاز به پزشک دارند، تصریح کرد: افزوده شدن رشته پزشکی و ارتقاء دانشکده به دانشگاه مطالبه جدی مردم ساوه در حوزه سلامت است در حالی که بسیاری از پزشکان تمایلی به ارائه خدمات در ساوه ندارند و با افزودن رشته پزشکی به دانشکده علوم پزشکی ساوه و پذیرش دانشجویان بومی بستر جذب پزشکان نیز فراهم خواهد شد.

وی عنوان کرد: ۴۷ درصد صنایع استان در شهرستان ساوه مستقر بوده اما برغم این ظرفیت در حق مردم این شهرستان بی‌مهری شده و پس از پیروزی انقلاب در ساوه بیمارستان دولتی ساخته نشده است.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پروژه بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی از اولویت‌های سفر ریاست جمهوری است، گفت: امسال ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان ۲۵۰ تختخوابی تخصیص یافته است که امیدواریم با کمک خیرین این مرکز درمانی هر چه سریعتر تکمیل شود و مردم از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

سبزی بیان کرد: مرکز جراحی قلب شهرستان با کمک خیرین در دست احداث است و خوشبختانه خیرین در توسعه زیرساخت‌های درمانی نقش بسزایی دارند.

سرپرست فرمانداری ساوه نیز در این جلسه گفت: شهرستان ساوه به لحاظ وسعت دومین شهرستان استان مرکزی بوده و براساس خدمات ارائه شده و واکسیناسیون فراگیر بیش از ۳۶۰ هزار نفر در این شهرستان سکونت دارند.

«مهدی الیاسی» ادامه داد: نرخ باسوادی در شهرستان ۹۸ درصد بوده در حالی که ۱۴ مرکز آموزش عالی با ۱۳ هزار دانشجو در سطح شهرستان فعال هستند که نشان از ظرفیت و استقبال مطلوب شهروندان از تحصیلات تکمیلی در این شهرستان دارد.

وی گفت: سه بیمارستان و ۲۷ مرکز جامع سلامت در ساوه به شهروندان خدمات ارائه می‌کنند اما با توجه به مهاجرپذیری شهرستان به علت ظرفیت صنعتی، این تعداد مراکز درمانی کافی نیست.