«بهرام صیدی» شامگاه پنجشنبه به ایرنا گفت: در ساعت ۱۳:۵۹ امروز به دنبال ایست قلبی و تنفسی مردی ۵۶ ساله در روستای میچک منطقه نوبران تیم عملیاتی اورژانس غرق آباد بلافاصله بر بالین بیمار حاضر شده و اقدامات اولیه و پیشرفته احیای قلبی و ریوی را آغاز کردند.

رئیس اورژانس شهرستان ساوه افزود: با تلاش تیم عملیاتی اورژانس بیمار دچار ایست قلبی احیاء شد و اقدامات حفظ حیات جهت پایداری شرایط وی توسط تیم عملیاتی اورژانس به طور مستمر ادامه یافت.

وی ادامه داد: به علت شرایط خاص بیمار و برای صرفه جویی در زمان طلایی جهت اقدامات درمانی پیشرفته در مرکز درمانی تخصصی و نیاز به بخش کت لب جهت کاتتریزاسیون عروق قلبی و مراقبت های ویژه بعد از احیاء تکنسین های عملیاتی با فعال کردن کد ۲۴۷ که مخصوص بیماران قلبی است درخواست اورژانس هوایی جهت انتقال این بیمار قلبی به مرکز درمانی تخصصی کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان ساوه گفت: بعد از هماهنگی‌های لازم توسط واحد ارتباطات و هدایت عملیات اورژانس شهرستان ساوه با اورژانس هوایی تهران، بالگرد اورژانس هوایی تهران برای اولین بار در پد هوایی اورژانس غرق آباد به زمین نشست و بیمار اورژانسی را که توسط تیم عملیاتی اورژانس غرق آباد احیاء و از مرکز درمانی غرق آباد به این محل منتقل شده بود را تحویل و برای ادامه درمان به مرکز درمانی شهید فیاض بخش تهران منتقل کرد.

وی بیان کرد: امدادرسانی هوایی در منطقه نوبران را می توان نقطه عطفی در ارائه خدمات درمانی اثربخش و ماندگار در این ناحیه دانست.