«مهدی الیاسی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: افزون بر ۱۷ تن سیب و ۲۳ تن پرتقال اضافه بر سهمیه اختصاص یافته به شهرستان ساوه (بیش از ۱۱۵ تن) را از دیگر شهرستانهای استان مرکزی جذب و به بازار مصرف تزریق نمودیم.

وی گفت: البته بنای دولت این نیست که کنترل همه بازار میوه شب عید را در دست بگیرد زیرا معتقدیم اصناف خرد، باغداران و مباشرین هم باید از راه فروش میوه امرار معاش کنند اما هدف اصلی کاستن از التهاب بازار بود و چون میوه مورد نیاز در ساوه دپو شده بود در نتیجه فرایند ارسال آن به بازار و مصرف کنندگان با سهولت انجام شد.

سرپرست فرمانداری ساوه در مورد وضعیت توزیع مرغ، گفت: تا روز ۲۹ اسفند که کشتارگاه ها فعالیت می کردند، مرغ گرم در بازار ساوه موجود بود ولی با تعطیلی کشتارگاه‌ها نسبت به تامین مرغ منجمد به اندازه نیاز اقدام و ۲ روز پیش هم ۲۰ تن وارد شهرستان شد.

وی همچنین نظارت های بهداشتی بر اماکن خدماتی از قبیل رستوران ها و مجتمع های خدمات رفاهی و همچنین صنوف مختلف مانند نانوایی ها را جدی و مستمر ارزیابی کرد و گفت: شخصا همراه با تیم های نظارتی در این اماکن حضور داشتن تا مشکلی در روند ارائه خدمات به مردم و مهمانان نوروزی ایجاد نشود.

الیاسی همچنین از نظارت بر واحدهای نانوایی بخش نوبران که بیشترین مهمان نوروزی را در خود جای داده و همچنین روستاهای هدف گردشگری این مناطق خبر داد و گفت: سهمیه آرد فروردین قبل از آغاز سال به نانوایی ها تحویل شد تا روند تامین نان بدون وقفه انجام شود.

الیاسی گفت: در حوزه بهداشت و درمان هم کشیک بیمارستان های ساوه در نوروز برقرار است و روند ارایه خدمات در جایگاه های سوخت هم بدون مشکل انجام می شود.