حجت الاسلام «جعفر رحیمی» در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر ساوه، افزود: با توجه به اینکه ماهواره‌برها طبق تعریف نظامی یک «موشک بالستیک» قلمداد می‌شوند، از این رو اقدام موفقیت آمیز اخیر می‌تواند ابزاری راهبردی در تقویت بازدارندگی دفاعی و نظامی به نفع کشورمان به حساب آید.

وی ادامه داد: شرایط فعلی بین‌المللی نشان می‌دهد که توسعه و پیشرفت بدون امنیت هیچ کارایی نخواهد داشت و کشور را محتاج دیگران خواهد کرد، بنابراین ضرورت داشت که ایران اسلامی با این حجم از وسعت همواره ماهواره نظامی داشته باشد  و به لطف الهی جمهوری اسلامی ایران اکنون به عنوان یکی از کشورهای صاحب این تکنولوژی محسوب می شود.

امام جمعه ساوه همچنین به بازتاب وسیع رسانه‌ای پرتاب ماهواره نور۲ در فضای بین‌المللی اشاره کرد و افزود: واکنش ها نشان از اهمیت این موضوع دارد و بدون شک دشمنان کشورمان به‌خصوص آمریکا و صهیونیست‌ها از این موضوع ناراحت و عصبانی خواهند شد.

حجت‌الاسلام رحیمی اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان سعی داشتند با تحریم حداکثری اجازه پیشرفت و توسعه را به کشور ندهند اما، سپاه با این اقدام جهادی یک بار دیگر نشان داد که با رویکرد نگاه به داخل می‌توان به بالاترین سطح توسعه و پیشرفت رسید.

وی گفت: فرزندان انقلابی این مردم توانستند جمهوری اسلامی ایران را به‌ عنوان اولین کشور مسلمانی معرفی کنند که ماهواره را در فضا قرار می‌دهد و این اتفاق و دستاورد مهم تنها یک عمل فنی نیست بلکه غلبه بر اراده‌هایی است که می‌خواستند ما را در زمین گرفتار کنند در حالیکه توانستیم بر دشمن غلبه کنیم و این فناوری‌های پیچیده و دانش‌های نوین را به یک محصول موفق تبدیل کنیم و در نهایت این حرکت می تواند الگویی جهادی برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

امام جمعه ساوه در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اشاره کرد و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت یکی از ضروریات امروز جامعه است و پاسداری از خون شهیدان وظیفه همه آحاد جامعه است.

حجت‌الاسلام رحیمی بیان کرد: تاسیس بنیاد شهید از سوی امام خمینی (ره) ضمن آنکه نشان دهنده ارزش گذاری اسلام و نظام اسلامی به شهیدان و خانواده‌های آنان است، نشان از آینده نگری و ژرف اندیشی در مدیریت امام راحل دارد.

وی تاکید کرد: ملت ایران، شهادت را نه پایان زندگی بلکه اوج کمال انسانی و بلندترین نقطه اروج روح آدمی می داند که سودمندترین معامله با خداوند متعال تلقی می شود و رمز پیروزی ما در همه عرصه های حیاتی و تاریخی نیز چنین رویکردی است.