«فرزاد مخلص‌الائمه» روز پنجشنبه در نشست اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ساوه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری با مظلومیت در حال فعالیت هستند در حالی که ۲۵ درصد مفاخر کشور در استان مرکزی پرورش یافتند و شهرستان ساوه نیز در این زمینه نقش مهمی دارد.

وی بیان کرد: شکل دهی به هویت فرهنگی و تاریخی در جوامع باید در اولویت باشد اما استان مرکزی با وجود عمر ۵۰ ساله و ظرفیت ویژه، نام هویت‌ساز ندارد و در این زمینه باید اقدام اساسی صورت گیرد.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در خصوص حل مسائل حوزه فرهنگ باید برنامه‌ریزی و راهبرد اساسی در نظر گرفته شود که در این زمینه نباید از نقش اصحاب رسانه غافل شد و از ظرفیت اهالی هنر و رسانه در راستای تحقق اهداف این حوزه استفاده کرد.

مخلص‌الائمه گفت: ساوه قطب اقتصاد غیرنفتی کشور و جایگاه ویژه‌ای در حوزه صنعت دارد، همچنین بزرگترین مهمانشهر اتباع خارجی در این شهرستان بوده که تاثیرات فرهنگی خاصی در پی خواهد داشت.

وی بیان کرد: حضور فرقه‌های مختلف در سطح شهرستان به لحاظ مسائل اجتماعی و در برخی موارد به لحاظ امنیتی به تهدید تبدیل شده که نیاز به اقدامات اساسی دارد.

استاندار مرکزی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده، گفت: استان مرکزی امسال درآمد مطلوبی در این حوزه داشته در حالی که ریالی از این مالیات قابل جابجایی نیست و فرمول خاصی به نسبت سرانه جمعیت دارد.

مخلص الائمه بر صرف بودجه ارزش افزوده در پروژه‌های اولویت‌دار تاکید کرد.