«محمدمهدی اسماعیلی» عصر پنجشنبه در نشست با اهالی فرهنگ و هنر شهرستان ساوه که با حضور استاندار مرکزی، نماینده و فرماندار ساوه و جمعی از مدیران و اصحاب فرهنگی، هنری و رسانه ای در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: ساوه در حوزه صنعتی با توجه به نزدیکی به تهران، امتیازات خوبی دارد که توجه مطلوب به این ظرفیت‌ها مایه پیشرفت و تعالی شهرستان خواهد شد ضمن اینکه در حوزه آموزش عالی و صنعتی به دلیل مجاورت با پایتخت رشد بالایی داشته و امتیازات فراوانی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: فعالیت های فرهنگی بسیار پرهزینه نیستند و توجه خاصی در چند دهه اخیر نسبت به حوزه فرهنگ شهرستان ساوه صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: این شهرستان با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت سینما ندارد و بررسی کارنامه حوزه فرهنگ و هنر ساوه نشان می‌دهد که مشکلات جدی وجود دارد اما امیدواریم با رویه عملگرایی دولت برطرف شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات این شهرستان قابل حل است، توضیح داد: برای احداث سینما در ساوه با اعطای تسهیلات ارزان قیمت به بخش خصوصی و تجهیز کامل توسط وزارت ارشاد برنامه ریزی و حمایت خواهیم کرد.

اسماعیلی در خصوص احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرک علوی ساوه، یادآور شد: انبوهی از پروژه های نیمه تمام در بخش فرهنگ و هنر کشور مانده است اما تلاش خواهیم کرد که در احداث مجتمع مذکور چنانچه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد، مابقی اعتبارات از طریق وزارتخانه برای برخورداری از این ظرفیت در نقاط حاشیه ای تامین شود.

وی بر تصمیم جدی دولت مبنی بر حمایت از بخش فرهنگی کشور به ویژه موسسات فرهنگی و قرآنی، گفت: از طرح‌های فرهنگی و هنری حمایت خواهیم کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص صندوق اعتباری هنر نیز گفت: ۴۱ خبرگزاری  با انبوهی خبرنگار در کشور فعالیت دارند در حالیکه این آمار در بسیاری از کشورها پایین تر از این میزان است و صندوق اعتباری هنر به دنبال ساماندهی اصحاب فرهنگ و هنر است.

وی گفت: آمادگی لازم برای احیای جشنواره ها و همایش های تعطیل شده برنامه داریم و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته احیا شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه سفر به شهرستان زرندیه رفت و قرار است با اهالی فرهنگ و هنر این شهرستان دیدار کند.