«محمدمهدی اسماعیلی» روز پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان‌های ساوه و زرندیه در جمع خبرنگاران گفت: در این سفر نقاط قوت و ضعف فرهنگی شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که نیازمندی‌های جدی در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی دارد.

وی بیان کرد: با وجود توسعه یافتگی قابل ملاحظه در بخش‌های صنعتی و اقتصادی، حوزه فرهنگی در شهرستان ساوه رشد نکرده است و این مهم نیاز به همت جدی مسئولان دارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص عیدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خبرنگاران گفت: ابتدای سال آینده مشکلات حوزه صندوق اعتباری هنر را حل خواهیم کرد و مسکن ویژه خبرنگاران نیز در دست برنامه‌ریزی است.

اسماعیلی افزود: به طور کلی براساس انعقاد تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی ۲۴ هزار مسکن در اختیار خبرنگاران کشور قرار خواهد گرفت که در تلاش هستیم تعداد و میزان تسهیلات را نیز به نفع اهالی رسانه افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: در سفر به شهرستان ساوه در زمینه زیرساخت فرهنگی از جمله سینما و مجتمع فرهنگی هنری اقداماتی مصوب شده و حمایت جدی از موسسات مردمی نیز در دستور کار قرار گرفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: ضمن حمایت جدی از رسانه‌ها، در نظر داریم مشکلات خبرنگاران از جمله صندوق اعتباری هنر را در کوتاه‌ترین زمان برطرف کنیم.

وی افزود: تعداد قابل توجهی از خبرنگاران عضو صندوق هستند اما فرآیند ۲ مرحله‌ای و زمان‌بری دارد که به دلیل شرایط خاص حوزه خبرنگاران به منظور احراز هویت باید انجام شود.

اسماعیلی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را جزو موفق‌ترین وزارتخانه‌ها در ارائه برخط خدمات عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر پنجشنبه وارد شهرستان ساوه در استان مرکزی شد.