«سیمحمد عبدی» در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: تیم های زیرمجموعه هفت هیات ورزشی ساوه مانند کشتی، قایقرانی و گلبال به عنوان نماینده استان مرکزی در رقابت های کشوری حضور یافتند یا در حال رقابت هستند.

وی همچنین راه اندازی پنج خانه ورزش روستایی مانند ستق، یاتان، کهک و بالقلو در سال جاری را از دیگر اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد و در عین حال از دهیاران و شوراهای روستایی بابت کم توجهی و نظارت ضعیف بر امکاناتی چون فوتبال دستی، میز تنیس و … گلایه کرد و  گفت: اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد، امکانات مذکور جمع آوری و به سایر روستاها تخصیص خواهد یافت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوه گفت: در شهرهای نوبران، غرق آباد و آوه نماینده اداره ورزش و جوانان نداشتیم اما اکنون هریک دارای نماینده فعال هستند و امکاناتی هم اعطا کردیم ضمن اینکه هیات های ورزشی هم رویکرد موثری نسبت به این مناطق دارند.

وی افزود: با کسب بودجه از استان برخی نواقص اماکن ورزش رزمی مانند تاتامی را برطرف می کنیم تا در این حوزه هم موفقیت کسب کنیم.

عبدی ادامه داد: ۵۰ مورد برگزاری مسابقات استانی و کشوری و اردوهای تیم ملی کشتی و قایقرانی را در سال جاری انجام دادیم.

وی گفت: در زمینه تیمداری در بخش خصوصی مجاز نیستیم حتی یک ریال هزینه کنیم اما زیرساخت هایی مانند زمین چمن، خوابگاه و سایر امکانات را در اختیار باشگاهای فوتبال و فوتسال شهرستان ساوه قرار داده ایم.

به گفته وی، امسال هفت باشگاه خصوصی در حوزه مردان و زنان شهرستان ساوه راه اندازی شد که با حمایت های اداره ورزش تحقق یافت.

وی افزود: از رسانه ها گلایه داریم زیرا ورزش ساوه فقط خوشه طلایی نیست و باید به سایر ورزش ها نیز پرداخته شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان ساوه همچنین از برخی مسئولان که اهتمام لازم برای ترغیب صنایع بعنوان حامی ورزش نداشته اند و هیچ امکاناتی از طرف صنایع به ورزش ساوه اختصاص نیافته است، گلایه کرد.

عبدی گفت: متاسفانه سهم ورزش از بزرگترین شهر صنعتی کشور پایین است و تلاش ورزشکاران برای جذب اسپانسر و حمایت صنایع نتیجه بخش نبوده است.

وی تاکید کرد: جمعیت ۳۰۰ هزار نفری شهرستان ساوه از زیرساخت‌های ورزشی که صنایع می‌توانند با حمایت مالی در این منطقه ایجاد کنند، محروم است.

وی با تاکید بر ضرورت اعمال نگاه پیشگیرانه در ورزش شهرستان ساوه، اظهار داشت: تا زمانی که مسئولان با دید پیشگیری به ورزش نگاه نکنند باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی برنامه ریزی و هزینه کنند اما اگر با دید پیشگیری در حوزه ورزش هزینه شود قطعا ضمن توسعه سرانه ورزشی بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید.

وی تصریح کرد: اگر جوانان جذب ورزش شوند دیگر نیازی به احداث کمپ‌های ترک اعتیاد و گرمخانه نیست و با توجه به محدودیت منابع مالی و اعتباری باید بخش خصوصی و صنایع به کمک ورزش بیایند.

در پایان این نشست خبری از خبرنگاران حوزه ورزش ساوه با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل بعمل آمد و در ادامه «یحیی معماری» مسئول دفتر خبرگزاری ایرنا در ساوه به عنوان دبیر انجمن ورزشی نویسان ساوه انتخاب و معرفی شد.

شهرستان ساوه دارای ۷۲ باشگاه و ۴۰ هیات ورزشی فعال است.