این بازی که از هفته هفدهم و پایانی دور رفت این رقابت ها عصر چهارشنبه در ورزشگاه حافظیه شیراز برگزار شد، ۲ تیم در یک بازی خوب به تساوی یک بر یک دست یاقتند.

تیم قشقایی بازی را طوفانی آغاز کرد و تا دقیقه ۲۳ هم پنج فرصت مسلم گلزنی را با بی‌دقتی مهاجمانش از دست دادند و چندین بار هم روی دروازه حریفشان خطرناک ظاهر شدند.

در حالی که بازی با برتری شیرازی ها در ایجاد موقعیت و گردش توپ در جریان بود برخلاف جریان بازی، این تیم میهمان بود که به خاطر  جاگیری نامناسب دروازه بان تیم قشقایی به گل دست یافت.

دقیقه ۳۸ بازی ایمان پور صادقی بازیکن تیم خوشه طلایی ساوه با یک شلیک سرکش از فاصله ۲۵ متری، توپ را از روی سر دروازه بان تیم قشقایی تبدیل به گل کرد تا دروازه میزبان باز شود.

در ادامه نیمه نخست، با وجود تلاش بازیکنان تیم قشقایی برای جبران گل خورده بازی با نتیجه یک بر صفر به سود میهمان پایان یافت.

گل زود هنگام میزبان در نیمه دوم

تیم میزبان برای جبران گل خورده در نیمه دوم دست حمله زد و در حالی که عقربه ساعت هنوز به دقیقه ۴۶ بازی نرسیده بود، تیم قشقایی با ضربه خوب سید محمد عابدی گل مساوی را درون دروازه تیم خوشه طلایی جای داد تا نوید یک بازی جذاب تر در نیمه دوم بدهد.

دقیقه ۶۰ فرزاد طیبی پور دروازه بان تیم قشقایی مصدوم شد و علی مولایی جایگزین او شد.

در ادامه نیمه دوم برخلاف نیمه نخست که تیم قشقایی برتر بود اما ورق بازی برگشت و این تیم میهمان بود که بر بازی مسلط شد و چند فرصت خوب گلزنی ایجاد کرد که نتیجه ای نداشت.

سرانجام این دیدار که یکی از بهترین بازی های برگزارشده لیگ دسته یک در زمین بی کیفیت حافظیه شیراز بود و در آن چندین صحنه جذاب رقم خورد با نتیجه مساوی یک بر یک پایان یافت.

ملوان انزلی قهرمان نیم فصل شد

با پایان یافتن دور رفت این رقابت ها، تیم ملوان انزلی با ۳۹ امتیاز قهرمان نیم فصل شد و به نظر می رسد، شاگردان مازیار زارع سرمربی تیم ملوان که به قوی سپید انزلی شهرت دارد، پس از چند سال دوری از لیگ برترعزم خود را برای صعود به سطح اول فوتبال ایران جزم کرده اند.

همچنین تیم‌های خیبر خرم آباد و مس کرمان هم با ۳۳ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

تیم خوشه طلایی ساوه با ۲۶ امتیاز در رده ششم ایستاد و تیم قشقایی شیراز هم  با ۲۴ امتیاز مکان نهم جدول را به خود اختصاص داد.

دوم اسفندماه آغاز دور برگشت  

دور برگشت این رقابت ها از دوم اسفندماه آغاز می شود و تیم قشقایی در این روز در ورزشگاه حافظیه شیراز میزبان تیم شاهین بوشهر انتهای جدولی است.

در رقابت های فوتبال لیگ دسته یک کشور ۱۸ تیم شرکت دارند و پس از انجام ۳۴ بازی تیم های اول و دوم جدول جواز صعود به لیگ برتر دوره بیست و دوم را کسب خواهند کرد و سه تیم انتهای جدول هم راهی دسته دوم می شوند.

تیم های ویستاتوربین تهران با ۱۶ امتیاز، شاهین شهرداری بوشهر با هشت امتیاز و ماشین تبریز هم با پنج امتیاز در پایان نیم فصل نخست در خطر سقوط قرار گرفتند هر چند هنوز ۱۷ بازی دیگر باقی مانده است.