«احمد حاج امینی» روز دوشنبه در این خصوص گفت: عوارض کسب و پیشه بر اساس ماده ۱۴ قانون نظام صنفی اخذ شده و مبالغ دریافتی از مودیان بر اساس تعرفه کسب و پیشه مصوب شورای شهر استخراج می‌شود.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای حمایت مستقیم از مشاغل و کسبه و همچنین حمایت غیر مستقیم از شهروندان با توجه به وضعیت نامناسب اقتصادی و رکود بازار به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام شد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه تصریح کرد: شیوع کرونا بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی و مشاغل را تحت تاثیر قرار داد که ضرر و زیان ناشی از آن بر کسب و کارهای کوچک بسیار قابل توجه است.

حاج امینی در خصوص تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی سال ۱۴۰۱ شهرداری ساوه و سازمان‌های وابسته، گفت: تعرفه عوارض و خدمات شهرداری ساوه در سال ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن وضعیت معیشتی مردم و رعایت حال اقشار کم‌درآمد و مناطق محروم ۲۰ درصد افزایش یافت.

وی افزود: تمام اعضای شورای اسلامی ساوه در تصویب تعرفه شهرداری برای سال ۱۴۰۱، تامین رفاه حال اقشار مختلف مردم از جمله شهروندان مناطق کم‌برخوردار و محروم را در اولویت قرار دادند و بر این اساس و با تصویب اعضای شورا مقرر شد تا عوارض و خدمات شهرداری ساوه ۲۰ درصد افزایش یابد.

حاج امینی با بیان اینکه دفترچه عوارض شهرداری، مهم‌ترین منبع درآمدی و تأمین و تحقق بودجه سالانه شهرداری به شمار می‌رود، بیان کرد: این لایحه پس از تهیه در شهرداری، تقدیم شورا شده و جلسات متعدد بررسی این لایحه در شورای شهر آغاز شده تا پس از تصویب در شورا و تائید کمیته انطباق فرمانداری، برای دریافت عوارض شهرداری در سال ۱۴۰۱ از شهروندان اعمال شود.

وی با بیان اینکه تعرفه عوارض و بهای خدمات محلی شهرداری پس از تصویب شورا و تائید مراجع قانونی اطلاع‌رسانی می‌شود، گفت: رویکرد شورای اسلامی شهر ساوه در این مسیر تأمین رفاه و آسایش شهروندان است و تقاضا داریم شهروندان با مشارکت و همکاری مؤثر خود در پرداخت به موقع عوارض برای تسریع در روند توسعه و عمران شهر و خدمات رسانی یاری رسان مدیریت شهری باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساوه با بیان اینکه سیاست شورا و شهرداری در تدوین تعرفه عوارض سال آینده بر مبنای عدالت محوری هر چه بیشتر صورت گرفته است، ادامه داد: با  تلاش شبانه‌روزی نیروهای شهرداری و همراهی و همکاری شهروندان در پرداخت به موقع عوارض، بودجه ۴۶۱ میلیاردی سال جاری شهرداری نیز محقق خواهد شد.

حاج امینی افزود: اینک بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری ساوه با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر در حال بررسی است و به محض تصویب به اطلاع شهروندان ساوجی خواهد رسید.