فرزاد مخلص الائمه عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: این تصمیم بر اساس جمع بندی ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی اعلام شده است.

وی ادامه داد: بنا بر این تصمیم، مدارس اراک، ساوه، محلات و دلیجان از فردا دوشنبه ۱۱ بهمن به مدت یک هفته در بستر فضای مجازی تشکیل می‌شود.

مخلص الائمه بیان کرد: به دلیل قرمز شدن وضعیت کرونا در اراک و وضعیت نارنجی در شهرستانهای محلات، دلیجان و ساوه، و سرایت این بیماری به رده‌های سنی پایین‌تر، آموزش همه دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی این ۴ شهرستان به صورت غیرحضوری و در بستر فضای مجازی تشکیل می‌شود.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد مقابله با کرونا استان مرکزی، برای مدارس دیگر شهرهای استان نیز که شمار دانش آموزان مبتلا به کرونا افزایشی باشد، با صلاحدید رئیس مرکز بهداشت و فرمانداران، مجوز آموزش غیرحضوری صادر خواهد شد.

استاندار مرکزی اعلام کرد: در صورتی که طی یک هفته شرایط استان به لحاظ شیوع کرونا دچار تغییر شود، تصمیمات جدید در این خصوص اتخاذ می‌شود.
استاندار مرکزی همه شهروندان را اکیداً به رعایت دقیق و بیشتر ضوابط بهداشتی و مراقبت از کودکان و نوجوانان و همچنین سالمندان فراخواند.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.