«صالح کربلایی حسنی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پیرو جلسه شورای مسکن شهرستان ساوه که در هشتم دی ماه  جاری تشکیل شد، فرصت نام نویسی افراد واجد شرایط در طرح نهضت ملی مسکن با باز شدن سامانه به نشانی https://saman.mrud.ir  فراهم شده است.

وی ادامه داد: طبق جمع بندی‌ها تصمیم بر این شد که سامانه باز شود تا متقاضیان اقدام به نام نویسی کنند و سپس نسبت به پالایش ثبت نام کنندگان اقدام خواهیم کرد تا فهرست کسانی که واجد شرایط هستند احصا و در گام بعدی برای تامین زمین برنامه ریزی خواهیم کرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی ساوه گفت: به نظر می‌رسد از نظر تامین زمین برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در این شهرستان مشکلی نخواهیم داشت و با اهتمام سایر ارگان‌های ذیربط تلاش می‌شود از طریق تغییر کاربری یا الحاق به محدوده، زمین مورد نیاز را تامین کنیم.

وی، همچنین استفاده از ظرفیت قطعه ۹۰ هکتاری بام ساوه که متعلق به اداره راه وشهرسازی است را یکی از گزینه های تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن عنوان کرد.

حسنی گفت: سامانه نام نویسی باز است و از شهروندان و افراد واجد شرایط درخواست می‌شود که در اولین فرصت نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حدود ۲ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در پروژه‌های شهرک علوی، کوی مهر و شهرک فجر ساوه در حال ساخت است.

ساوه با داشتن بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) و اشتغال بیش از ۴۵ هزار نیروی کار، از جمله شهرستان های با ماهیت کارگری محسوب می شود و نرخ خرید و اجاره ملک در این شهر در سالهای اخیر به شدت افزایش یافته است و اقشار کم درآمد امیدوار هستند که در قالب طرح های حمایتی دولت مانند اقدام و نهضت ملی صاحب خانه شوند.