حجت‌الاسلام «حسین ابراهیمی» در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: خنثی سازی تحریم‌ها در کنار مذاکرات وین مهمترین راهکار ایستادگی در مقابل زیاده خواهی مستکبرانه آمریکاست که همزمان با مذاکرات برای احیای برجام ریاست جمهوری به روسیه و  وزیر خارجه نیز به چین سفر کردند.

وی بیان کرد: بهترین و موثرترین کار برای خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای دیگر است.

امام جمعه زرندیه ادامه داد: افشاگری تبلیغاتی غربی‌ها با پادویی برخی عوامل بر علیه روابط ایران با همسایگان و کشورهای شرقی به ویژه روسیه و چین حاکی از اهمیت این روابط است.

ابراهیمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای همسایه تاکید دارند که سفر ریاست جمهوری به روسیه نیز در همین راستا انجام گرفت.

وی گفت: توسعه روابط با روسیه که در همسایگی ایران بوده و در بسیاری از مسائل همسو با کشور است باید در اولویت قرار گیرد زیرا که ایران منافع و تهدیدات مشترکی نیز با کشور روسیه دارد.

به گفته امام جمعه زرندیه، آمریکا دشمن مشترک ایران و روسیه بوده و به علت اینکه روسیه عضو اصلی پیمان شانگ‌های و اتحادیه گمرکی اوراسیاست، در پیمان‌های منطقه‌ای نقش محوری دارد.

ابراهیمی گفت: چین امروز یکی از ارکان قدرت اقتصادی دنیاست و بسیاری از کشورها با چین ارتباطات اقتصادی دارند؛ توسعه روابط رو به گسترش اقتصادی و سیاسی با ۲ کشور دوست و قدرتمند شرق یعنی روسیه و چین، آمریکای جنایت کار را در استفاده از سلاح تحریم علیه ایران خلع سلاح خواهد کرد.