«سینا دلشادی» روز دوشنبه در دیدار با نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی که سرپرست فرمانداری و جمعی از مدیران نیز حضور داشتند، اظهار داشت: سیاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی عدالت در توزیع بودجه بر اساس شاخص جمعیتی و میزان برخورداری هر شهر از زیرساخت‌ها و امکانات فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه میزان شاخص‌های فرهنگی در شهرستان ساوه از میانگین استاندارد کشوری کمتر است، گفت: احداث پردیس سینمایی بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده بین شهرداری ساوه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی یکی از اولویت‌های و نیازهای این شهرستان است که تلاش خواهیم کرد در سریع‌ترین زمان ممکن عملیات اجرایی و بهره‌برداری از آن به سرانجام برسد.

دلشادی با اشاره به تاکید استاندار مرکزی بر همگرایی،همدلی و نگرش متوازن و عادلانه به تمامی نقاط استان، گفت: خدمات فرهنگی در تمامی نقاط استان عادلانه و متوازن توزیع خواهد شد.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: توزیع عادلانه امکانات فرهنگی در شهرستان‌های ساوه و زرندیه باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام «محمد سبزی» ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان‌های ساوه و زرندیه از کمبود امکانات و زیرساخت‌های فرهنگی رنج می‌برند و لازم است با توجه به استعداد فراوان این شهرستان در حوزه فرهنگی و هنری اقدامات موثری صورت گیرد.

وی، همچنین با اشاره به سفر هفته آینده وزیر ارشاد به ساوه و زرندیه خواستار پیگیری احداث پردیس سینمایی با مشارکت شهرداری و جانمایی به منظور احداث مجتمع فرهنگی در ساوه و زرندیه شد.

گفتنی است مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در جریان سفر به ساوه و زرندیه با خانواده شهید محمد علی سبط احمدی از شهدای هنرمند ساوه دیدار کرده و همچنین از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی بازدید کرد.

ضریب توسعه شاخص‌های فرهنگی در ساوه کمتر از میانگین کشوری است